Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js
Profile information

Prof. Dr.  Till Bruckermann

1 - 20 out of 119Page size: 20

Publications

  1. Published

    A framework for the digital competencies for teaching in science education – DiKoLAN

    Thoms, L., Kremser, E., von Kotzebue, L., Becker, S., Thyssen, C., Huwer, J., Bruckermann, T., Finger, A. & Meier, M., 26 Jul 2022, In: Journal of Physics: Conference Series. 2297, 1, 012002.

    Research output: Contribution to journalConference articleResearchpeer review

  2. External

    Aktivierungsenergie bei enzymatisch katalysierten Reaktionen

    Peters, A., Bruckermann, T. & Schlüter, K., 7 Jul 2017, Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie. Bruckermann, T. & Schlüter, K. (eds.). 1 ed. p. 71-83 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

  3. Published

    Ansätze zur fachdidaktischen Förderung digitalisierungsbezogener Lehrkompetenzen hin zur Gestaltung bildungsgerechter digitaler Lernangebote

    Thoms, L., Becker, S., Meier, M., Huwer, J., Kremser, E., von Kotzebue, L., Finger, A., Bruckermann, T. & Thyssen, C., Mar 2023, Zukunft Bildungschancen: Ergebnisse und Perspektiven aus Forschung und Praxis. Boesken, G., Krämer, A., Matthiesen, T., Panagiotopoulou, J. A. & Springob, J. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, Vol. 14. p. 105-120 (LehrerInnnenbildung gestalten; vol. 14).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  4. External

    Aquaponik – die Fischzucht der Zukunft?: Eine Alternative zur Aquakultur

    Peis, M., Mohneke, M. & Bruckermann, T., 30 Nov 2018, In: Unterricht Biologie. 2018, 440, p. 20-25 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  5. Published

    Attitudes toward Engagement in Citizen Science Increase Self-Related, Ecology-Related, and Motivation-Related Outcomes in an Urban Wildlife Project

    Greving, H., Bruckermann, T., Schumann, A., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S., Brandt, M. & Kimmerle, J., Mar 2023, In: BioScience. 73, 3, p. 206–219 14 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  6. External

    Bedingungen der Zellatmung

    Peters, A., Bruckermann, T. & Schlüter, K., 7 Jul 2017, Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie. Bruckermann, T. & Schlüter, K. (eds.). 1 ed. p. 113-126 14 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

  7. Published

    Bildungsbezogener Transfer: Die Leibniz School of Education in einer Schlüsselrolle

    Bruckermann, T. & Schomaker, C., 2 Sept 2024, Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, 2024, 3/4, p. 48-50.

    Research output: Contribution to specialist publicationContribution in non-scientific journalCommunication

  8. Published

    Biologie lernen mit Videos: Über das passende Video zum Lernziel

    Mahler, D. & Bruckermann, T., 24 Nov 2023, In: Unterricht Biologie. 47, 480, p. 2-7

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  9. Published

    Biologische Themen in Videos–gut erklärt? Erklärvideos nach Kriterien auswählen und bewerten

    Mahler, D. & Bruckermann, T., 24 Nov 2023, In: Unterricht Biologie. 47, 489, p. 13-19

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  10. Published

    Citizen Science: (Mit-)Forschen in Lehrkräftebildung und Schulpraxis

    Lorke, J., Bruckermann, T., Helbing, I., Tchekov, E. & Scheuch, M., Jan 2024, Lehrkräftebildung von morgen: Beiträge der Naturwissenschaftsdidaktiken zur Förderung überfachlicher Kompetenzen. Graulich, N., Arnold, J., Sorge, S. & Kubsch, M. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, p. 269-279

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  11. Published

    Citizen science projects require agreement: a Delphi study to identify which knowledge on urban ecology is considered relevant from scientists’ and citizens’ perspectives

    Bruckermann, T., Stillfried, M., Straka, T. M. & Harms, U., 15 Mar 2022, In: International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement. 12, 1, p. 75-92 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  12. Published

    Citizen science’s transformative impact on science, citizen empowerment and socio-political processes

    von Gönner, J., Herrmann, T. M., Bruckermann, T., Eichinger, M., Hecker, S., Klan, F., Lorke, J., Richter, A., Sturm, U., Voigt-Heucke, S., Brink, W., Liedtke, C., Premke-Kraus, M., Altmann, C. S., Bauhus, W., Bengtsson, L., Büermann, A., Dietrich, P., Dörler, D., Eich-Brod, R., Ferschinger, L., Freyberg, L., Grützner, A., Hammel, G., Heigl, F., Heyen, N. B., Hölker, F., Johannsen, C., Kluß, T., Kluttig, T., Knobloch, J., Munke, M., Mortega, K., Pathe, C., Soßdorf, A., Stämpfli, T., Thiel, C., Tönsmann, S., Valentin, A., Wagenknecht, K., Wegener, R., Woll, S. & Bonn, A., Mar 2023, In: Socio-Ecological Practice Research. 5, 1, p. 11-33 23 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  13. Published

    Context Matters: Accounting for Item Features in the Assessment of Citizen Scientists’ Scientific Reasoning Skills

    Bruckermann, T., Straka, T., Stillfried, M. & Krell, M., 25 Nov 2021, In: Citizen Science: Theory and Practice. 6, 1, 15 p., 21.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  14. External

    Das ist meins!: Warum Ownership für Unternehmen wichtig ist: wissens.blitz (208)

    Greving, H. & Bruckermann, T., 13 Oct 2020

    Research output: Non-textual formWeb publication/siteTransfer

  15. Published

    Data collectors or analysts? Different engagement profiles in citizen science

    Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Börner, K., Schumann, A., Harms, U. & Brandt, M., 2020.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  16. Published

    Daten sammeln reicht mir! Bürgerwissenschaften: Welche Aktivitäten interessieren Beteiligte?

    Bruckermann, T., Greving, H., Brandt, M. & Harms, U., 2020, In: IPN Journal. 8, p. 24-29

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  17. External

    Der Einfluss des Plasmolytikums auf die Osmose

    Bruckermann, T., Peters, A. & Schlüter, K., 7 Jul 2017, Forschendes Lernen im Experimentalpraktikum Biologie. Bruckermann, T. & Schlüter, K. (eds.). 1 ed. p. 41-53 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

  18. Published

    Der Family Resemblance Approach als Rahmen für Reflexionen über das Wesen der Biologiedidaktik: Eine Round Table Dokumentation

    Büssing, A. G., Arnold, J., Bergmann-Gering, A., Bruckermann, T., Dittmer, A., Mahler, D., Upmeier zu Belzen, A. & Reinisch, B., 13 Jan 2025, Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik. Schaal, S., Lude, A., Krell, M. & Kremer, K. (eds.). Innsbruck: StudienVerlag, Vol. 11. p. 27-40 (Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik; vol. 11).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  19. Published

    Der Goldschakal – inzwischen auch bei uns heimisch: Maßnahmen zur Wildtierregulation bewerten

    Garrecht, C., Kretschmann, M. & Bruckermann, T., 17 Nov 2021, In: Unterricht Biologie. 2021, 469, p. 20-26

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  20. Published

    Die Lehrkräftebildung im Wandel: über welche digitalen Kompetenzen sollten angehende Lehrkräfte (in den Naturwissenschaften) verfügen?

    Thyssen, C., Finger, A., Becker, S., Huwer, J., Bruckermann, T., Kremser, E., Meier, M., Thoms, L. & von Kotzebue, L., 11 Oct 2023, Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung. Aufenanger, J. & Bigos, M. (eds.). Weinheim and Basel, p. 88-100 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Previous 1 2 3 4 5 6 Next