Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js
Profile information

Prof. Dr.  Till Bruckermann

1 - 20 out of 119Page size: 20

Publications

  1. External

    Inklusionsmaterial 2 Biologie − Chemie − Physik: Arbeitsblätter zur individuellen Lernförderung

    Adesokan, A., Breuer-Küppers, P., Bruckermann, T., Ferreira Gonzalez, L., Martius, T., Nagode, C., Nessler, S., Peters, A., Poensgen, F. & Schöl, J., 2015, 1 ed. Verlag Klett-Cotta.

    Research output: Book/ReportMonographTransfer

  2. Published

    Leitlinien für ein clusterübergreifendes Bildungsökosystem

    Banek, N., Bruckermann, T. & Pachale, H., 14 Jun 2024

    Research output: Non-textual formWeb publication/siteTransfer

  3. External

    Orientierungsrahmen Digitale Kompetenzen für das Lehramt in den Naturwissenschaften – DiKoLAN

    Becker, S., Bruckermann, T., Finger, A., Huwer, J., Kremser, E., Meier, M., Thoms, L., Thyssen, C. & von Kotzebue, L., 7 Sept 2020, Digitale Basiskompetenzen. Becker, S., Meßinger-Koppelt, J. & Thyssen, C. (eds.). p. 14-43 30 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  4. Published

    Digitalisierung nach der Pandemie

    Becker, S., Bruckermann, T., Finger, A., Huwer, J., Kremser, E., Meier, M., Thoms, L., Thyssen, C. & v. Kotzebue, L., 16 Sept 2021, In: Chemkon. 28, 6, p. 234

    Research output: Contribution to journalEditorial in journalResearch

  5. Published

    Participation as a research approach in academia: a converging field

    Bessert-Nettelbeck, M., Bischof, A., Sturm, U., Nagy, E., Schraudner, M., Backhaus, J., Bruckermann, T., Hecker, S., Henke, J., Köpferl, K., Kirschke, S., Liedtke, C., Mahr, F., Maibaum, A., Podann, A., Rössig, W., Schäfer, M., Schröder, C., Schrögel, P., Shennan, V., Steinhaus, N., Stewart, M., van den Bogaert, V. & Voigt-Heucke, S., 29 May 2023, In: Research Ideas and Outcomes. 9, e105155.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  6. Published

    Weißbuch Citizen-Science-Strategie 2030 für Deutschland

    Bonn, A., Brink, W., Hecker, S., Herrmann, T. M., Liedtke, C., Premke-Kraus, M., Voigt-Heucke, S., von Gönner, J., Altmann, C. S., Bauhus, W., Bengtsson, L., Brandt, M., Bruckermann, T., Büermann, A., Dietrich, P., Dörler, D., Eich-Brod, R., Eichinger, M., Ferschinger, L., Freyberg, L., Grützner, A., Hammel, G., Heigl, F., Heyen, N. B., Hoelker, F., Johannsen, C., Kiefer, S., Klan, F., Kluß, T., Kluttig, T., Knapp, V., Knobloch, J., Koop, M., Lorke, J., Munke, M., Mortega, K., Pathe, C., Richter, A., Schumann, A., Soßdorf, A., Stämpfli, T., Sturm, U., Thiel, C., Tönsmann, S., van den Bogaert, V., Valentin, A., Wagenknecht, K., Wegener, R. & Woll, S., 11 Oct 2022, Leipzig, Berlin, 80 p.

    Research output: Working paper/PreprintWorking paper/Discussion paper

  7. Published

    White Paper Citizen Science Strategy 2030 for Germany

    Bonn, A., Brink, W., Hecker, S., Herrmann, T. M., Liedtke, C., Premke-Kraus, M., Voigt-Heucke, S., Gönner, J. V., Altmann, C., Bauhus, W., Bengtsson, L., Brandt, M., Bruckermann, T., Büermann, A., Dietrich, P., Dörler, D., Eich-Brod, R., Eichinger, M., Ferschinger, L., Freyberg, L., Grützner, A., Hammel, G., Heigl, F., Heyen, N. B., Hölker, F., Johannsen, C., Kiefer, S., Klan, F., Kluttig, T., Kluß, T., Knapp, V., Knobloch, J., Koop, M., Lorke, J., Mortega, K., Munke, M., Pathe, C., Richter, A., Schumann, A., Soßdorf, A., Stämpfli, T., Sturm, U., Thiel, C., Tönsmann, S., Valentin, A., Bogaert, V. V. D., Wagenknecht, K., Wegener, R. & Woll, S., 29 Apr 2022

    Research output: Book/ReportCommissioned reportResearch

  8. Published

    Promoting scientific literacy in evolution through citizen science

    Brandt, M., Groom, Q., Magro, A., Misevic, D., Narraway, C. L., Bruckermann, T., Beniermann, A., Børsen, T., Gonzalez, J., Meeus, S., Roy, H. E., Sá-Pinto, X., Torres, J. R. & Jenkins, T., 10 Aug 2022, In: Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences. 289, 1980, p. 20221077 1 p., 20221077.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  9. Published

    Wie gelingt erfolgreicher Wissenstransfer in Citizen Science-Projekten?

    Brandt, M., Schumann, A., Bruckermann, T., Greving, H., Harms, U. & Kimmerle, J., Apr 2024, In: Transfer & Innovation. 2024, 1, p. 89-102

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  10. External

    Inklusionsmaterial Biologie - Chemie - Physik 3: Arbeitsblätter zur individuellen Lernförderung

    Breuer-Küppers, P., Bruckermann, T., Ferreira Gonzalez, L., Jessen, A., Martius, T., Nagode, C., Nessler, S., Ophoven, S., Peters, A. & Schöl, J., 2016, 1 ed. Verlag Klett-Cotta.

    Research output: Book/ReportMonographTransfer

  11. Published

    Do I have to analyse the data, too? Engagement patterns for data collection and analysis in a Citizen Science project on urban wildlife

    Bruckermann, T., Greving, H., Stillfried, M., Börner, K., Hagen, R., Kimmig, S., Schumann, A., Harms, U. & Brandt, M., 2020.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  12. Published

    Forschendes Lernen in der Biologie: Theoretische Fundierung und didaktische Formate für die Hochschule

    Bruckermann, T., Arnold, J., Kremer, K. H. & Schlüter, K., 2017, Forschendes Lernen im Labor: Eine praktische Anleitung für die Lehramtsausbildung Biologie . Bruckermann, T. & Schlüter, K. (eds.). p. 11 - 26 16 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  13. External

    Identifying precursory concepts in evolution during early childhood: A systematic literature review

    Bruckermann, T., Fiedler, D. & Harms, U., 28 Jan 2021, In: Studies in Science Education. 57, 1, p. 85-127 43 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  14. External

    Erklärvideos in der naturwissenschaftlichen Hochschullehre: Potenziale, Kriterien und Hinweise zur praktischen Umsetzung

    Bruckermann, T., Mahler, D. & Rotermund, A. M., 1 Oct 2020, In: Neues Handbuch Hochschullehre. 2020, 97, p. 23-38 16 p.

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  15. External

    Learning opportunities and outcomes in citizen science: A heuristic model for design and evaluation.

    Bruckermann, T., Lorke, J., Rafolt, S., Scheuch, M., Aristeidou, M., Ballard, H., Bardy-Durchhalter, M., Carli, E., Herodotou, C., Kelemen-Finan, J., Robinson, L., Swanson, R., Winter, S. & Kapelari, S., 2020, The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges Through Science Education.. Levrini, O. & Tasquier, G. (eds.). Alma Mater Studiorum (Bologna), p. 889-898 10 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  16. External

    Praxisbeispiel MINT: Mit Praktischen Prüfungen Experimentelle Kompetenzen im Lehramtsstudium Biologie erfassen

    Bruckermann, T., 25 Mar 2019, Kompetenzorientiert prüfen und bewerten an Universitäten. Frölich-Steffen, S., den Ouden, H. & Gießmann, U. (eds.). 1 ed. Deutschland: Verlag Barbara Budrich, p. 156-170 15 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

  17. External

    Making Science VisiBLe: Professionswissen zu Erklärvideos fördern

    Bruckermann, T. & Mahler, D., 1 Feb 2019, Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe. Maurer, C. (ed.). Vol. 39. p. 580-583 4 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  18. External

    Interaktive Whiteboards: Worauf es beim Einsatz im Biologieunterricht ankommt

    Bruckermann, T., 30 Nov 2018, In: Unterricht Biologie. 2018, 439, p. 44-47 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleTransfer

  19. External

    Implementierung einer praktischen Prüfung im naturwissenschaftlichen Labor: Konzeptionelle Veränderungen im Lehramtsstudium

    Bruckermann, T., Rottlaender, E. & Schlüter, K., 7 Aug 2018, Forschungsformate zur evidenzbasierten Fundierung hochschuldidaktischen Handelns. Szczyrba, B. & Schaper, N. (eds.). p. 113-140 28 p. (Forschung und Innovation in der Hochschulbildung).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  20. External

    Learning opportunities in biology teacher education contribute to understanding of nature of science

    Bruckermann, T., Ochsen, F. & Mahler, D., Sept 2018, In: Education Sciences. 8, 3, p. 1-18 18 p., 103.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Previous 1 2 3 4 5 6 Next