Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. E-pub ahead of print

    Der Zusammenhang von emotionalen Kompetenzen und Rollenverhalten in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M., Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 11 Oct 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  3. Accepted/In press

    Dynamisches Testen von Rechenfertigkeiten im Grundschulalter – Zentrale Befunde des Verbundprojekts DYNAMIK

    Gabriel, T., Köhlken, K., Pavic, A., Mähler, C., Wilbert, J. & Börnert-Ringleb, M., 2024, (Accepted/In press) Fachbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Beck, K., Ferdigg, R. A., Katzenbach, D., Kett-Hauser, J., Laux, S. & Urban, M. (eds.). Waxmann Verlag GMBH, Vol. 1.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  4. 2023
  5. Published

    Die Rolle von emotionalen Kompetenzen in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M. & Gabriel, T. M., May 2023. 2 p.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  6. Published

    The intersection of learning difficulties and behavior problems – a scoping review of intervention research

    Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 2023, In: Frontiers in Education. 8, 1268904.

    Research output: Contribution to journalReview articleResearchpeer review

  7. 2022
  8. Published

    Dynamisches Testen im Spannungsfeld von Selektion und Modifikation

    Gabriel, T. M., Börnert-Ringleb, M. & Wilbert, J., 2022, Handbuch sonderpädagogische Diagnostik. Gebhardt, M., Scheer, D. & Schurig, M. (eds.). p. 313-322

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  9. 2021
  10. Published

    Grundschulkindern Lernstörungen erklären: Evaluation einer psychoedukativen Lehreinheit zur Aufklärung über Lernstörungen

    Gabriel, T., Griepenburg, C. & Schuchardt, K., 2021, In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie. 70, 4, p. 316-332 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  11. 2020
  12. Published

    Die Rolle von Emotionen und Emotionsregulation beim schulischen Lernen

    Gabriel, T., 2020

    Research output: Other contributionOther publicationTransfer