Publications
- Published
The educative and scalable functions of authoring tools to support inquiry-based science learning
Asher, I., Nasser, S., Ganaim, L., Tabak, I., Kollias, V., Kyza, E. A., Nicolaidou, I., Terzian, F., Hadjichambis, A., Kafouris, D., Redfors, A., Hansson, L., Rosberg, M., Schanze, S. & Saballus, U., 2010, p. 236-243. 8 p.Research output: Contribution to conference › Paper › Research › peer review
- Published
Collaborative Inquiry Learning: Models, tools, and challenges
Bell, T., Urhahne, D., Schanze, S. & Ploetzner, R., 1 Feb 2010, In: International Journal of Science Education. 32, 3, p. 349-377 28 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Modellbildung zum Thema Treibhauseffekt. Kollaboratives und forschendes Lernen mit einer Lernumgebung im naturwissenschaftlichen Unterricht.
Bell, T. & Schanze, S., 2005, In: Computer + Unterricht. 15, 57, p. 24-27 4 p.Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
- Published
Sprache und Kommunikation im Chemieunterricht
Bickes, C., Schanze, S. & Sieve, B. F., 4 Dec 2024, Fachdidaktik Chemie in Theorie und Praxis. Paul, J., Schanze, S. & Sieve, B. F. (eds.). 1 ed. Berlin, Heidelberg, p. 399-430 32 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
- E-pub ahead of print
Problem-Solving Strategies in Stoichiometry Across Two Intelligent Tutoring Systems: A Cross-National Study
Borchers, C., Fleischer, H., Yaron, D. J., McLaren, B. M., Scheiter, K., Aleven, V. & Schanze, S., Apr 2025, In: Journal of Science Education and Technology. 34, p. 384–400 17 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Einsatz und Evaluation eines computerbasierten Concept Mapping Templates in der medizinischen Lehre
Brüchner, K., Schanze, S. & Holzknecht, C., 2004, Rechnergestützte Lehr- und Lernsysteme in der Medizin: Proceedings zum 8. Workshop der GMDS AG Computergestützte Lehr- und Lernsysteme in der Medizin. . Pöppl, S., Bernauer, J., Fischer, M., Handels, H., Klar, R., Leven, J., Puppe, F. & K., S. (eds.). Aachen, Vol. 6. p. 205-212 8 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
- Published
Energieforschung macht Schule: Das Leibniz4U-Schülerforschungszentrum als bildungsbezogene Transfermaßnahme
Bruckermann, T., Müller, K. & Schanze, S., 13 Oct 2022, Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, 2022, 3/4, p. 58-59.Research output: Contribution to specialist publication › Contribution in popular science journal › Transfer
- Published
Die LeibnizLernlandschaft: Diversität und Digitalität (L2D2): Ein Ort für eine interdisziplinäre, strukturübergreifende inklusive Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover
Bruckermann, T., Neugebauer, T., Schanze, S., Schomaker, C. & Werning, R., 2025, Atlas der Hochschullernwerkstätten: Ein (un-)vollständiges Kompendium. Stadler-Altmann, U., Herrmann, F., Kihm, P. & Schulte-Buskase, A. (eds.). Bad Heilbrunn, p. 342-353 (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer › peer review
- Published
Fallbasierte Förderung der Diagnose-und Planungsfähigkeiten von Lehramtsstudierenden: Lernen mit Videovignetten in der Biologie- und Chemiedidaktik
Dannemann, S., Heeg, J. & Schanze, S., 2019, Fachdidaktische Forschung zur Lehrerbildung. Leuders, T., Christophel, E., Hemmer, M., Korneck, F. & Labudde, P. (eds.). Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH, Vol. 11. p. 75-86 12 p. (Fachdidaktische Forschungen; vol. 11).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Published
How to Promote Chemistry Learning Through the use of Ict
Dori, Y. J., Rodrigues, S. & Schanze, S., 1 Jan 2013, Teaching Chemistry - A Studybook: A Practical Guide and Textbook for Student Teachers, Teacher Trainees and Teachers. p. 213-240 28 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Published
Cooperative learning and peer-tutoring in higher level chemistry
Eilks, I., Markic, S., Bäumer, M. & Schanze, S., 2009, Innovative Methods of Teaching and Learning Chemistry in Higher Education. Eilks, I. & Byers, B. (eds.). London, p. 103-122 20 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
- Published
Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann?
Fechner, S., Dettweiler, Y., Sieve, B. F., Ulrich, N., Böhm, D. & Schanze, S., 2016, In: Chemkon. 23, 2, p. 71-78 8 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Feinstaubproblematik und Umweltzone. Materialien für eine Kontroverse im Chemieunterricht.
Geers, M., Sieve, B. & Schanze, S., 2012, In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie. 23, 127, p. 15-21 7 p.Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
- Published
Reflexiv handlungsfähig: Entwicklungslinien und Ergebnisse der Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover
Gillen, J., Labede, J., Lindmeier, B., Müller, K., Nehring, A. & Schanze, S., 2023, (Beiträge zur Pädagogik; vol. 15)Research output: Book/Report › Anthology › Research
- Published
Kohärenz in der universitären Lehrerbildung: Vernetzung von Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Bildungswissenschaften
Glowinski, I. (Editor), Borowski, A. (Editor), Gillen, J. (Editor), Schanze, S. (Editor) & Meien, J. V., 2018, 397 p. PotsdamResearch output: Other contribution › Other publication › Research
- Published
Konzeptförderung mit dem Peer-Interaction Plug-In für Moodle
Groß, J., Schanze, S. & Michelsen, M., 2021, Naturwissenschaften digital: Toolbox für den Unterricht. Hamburg, Vol. 2. p. 108-111 4 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Transfer
- Published
Das Salz gibt die Farbe ab - zur Einführung eines tragfähigen Löslichkeitskonzeptes
Grüß-Niehaus, T. & Schanze, S., 2009, In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie. 114, p. 38-43 6 p.Research output: Contribution to journal › Article › Transfer
- Published
Computerbasiertes Concept Mapping - Inhaltliche Zusammenhänge erkennen und darstellen
Grüß-Niehaus, T., Hundertmark, S. & Schanze, S., 2010, In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie. 117, p. 32-37 6 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research
- Published
Lernervorstellungen zum Dichte-Begriff
Grüß-Niehaus, T. & Schanze, S., 2010, In: Chemkon. 17, 2, p. 71-74 4 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Eine kategoriegestützte Übersicht von Lernervorstellungen zum Löslichkeitsbegriff
Grüß-Niehaus, T. & Schanze, S., 2011, In: Chemkon. 18, 1, p. 19-26 8 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review