Profile information
View graph of relations

Publications

  1. 2023
  2. Published

    Zusammenhänge von Stressbelastung und Coping mit Stresssymptomen und Lebenszufriedenheit: ein personenzentrierter Ansatz bei Studierenden

    Bebermeier, S., Ostenkötter, N., Austerschmidt, K. L. & Teuber, Z., 9 Oct 2023, In: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). 2, p. 113-130 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    Validierung der deutschsprachigen Versionen der Generic Scale of Phubbing (GSP) und der Generic Scale of Being Phubbed (GSBP)

    Bebermeier, S. & Haaß, V., 2 Jun 2023, In: MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. p. 157-180 24 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  4. Published
    NullPointerException
  5. 2022
  6. Determinants of Psychology Students’ Study Satisfaction

    Bebermeier, S., Austerschmidt, K. L. & Nussbeck, F. W., Mar 2022, In: Psychology Learning and Teaching. 21, 1, p. 19-36 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  7. Published

    Using a video presentation on variance and covariance in the teaching of statistics

    Austerschmidt, K. L., Stappert, A., Hanna, H. & Bebermeier, S., 19 Jan 2022, In: Teaching Statistics. 44, 1, p. 15-20 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  8. 2021
  9. Published

    Evaluation of a 'Painting and Puzzles Exercise Book for Statistics' for psychology first year students

    Austerschmidt, K. L., Kerkhoff, D., Bebermeier, S. & Hagemann, A., 2021, In: Psychology Teaching Review. 27, 2, p. 5-21 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  10. Published

    Lernmodule zu Themenbereichen der Vorlesung Statistik I und II im Studiengang Psychologie der Universität Bielefeld

    Bebermeier, S., Nussbeck, F. W. & Austerschmidt, K. L., 2021, Mathematiklernen mit digitalen Medien an der Hochschule. : Konzepte, Umsetzungen und Ergebnisse aus dem Projekt mamdim. Salle, A., Schumacher, S. & Hattermann, M. (eds.). Wiesbaden, p. 19-28 10 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  11. Published

    Nutzung und Effekte mathematischer Vorkurse in verschiedenen Studienfächern

    Austerschmidt, K. L. & Bebermeier, S., 2021, In: Die Hochschullehre. 7, 16, 17 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  12. 2020
  13. The impact of students’ skills on the use of learning support and effects on exam performance in a psychology students’ statistics course.

    Bebermeier, S., Nußbeck, F. W. & Austerschmidt, K. L., 2020, In: Scholarship of Teaching and Learning in Psychology. 6, 1, p. 24-35

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  14. 2019
  15. Creating Statistics Exercises on the Basis of Research Articles

    Bebermeier, S. & Hagemann, A., 1 Jul 2019, In: Teaching of psychology. 46, 3, p. 240-245 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  16. Flexible Unterstützungsangebote in Statistik: Implementation und Effekte auf Studienerfolg

    Austerschmidt, K. L. & Bebermeier, S., 2019, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 14, 3, p. 137-155

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  17. Use and Impact of the Open Source Online Editor Etherpad in a Psychology Students’ Statistics Class

    Bebermeier, S. & Kerkhoff, D., 2019, In: Psychology Teaching Review. 25, 2, p. 30-38

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  18. 2016
  19. Practicing statistics by creating exercises for fellow students

    Bebermeier, S. & Reiss, K., 1 Jun 2016, In: Teaching Statistics. 38, 2, p. 40-44 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  20. 2015
  21. The generalization of shared reality: When communication about one target shapes evaluations of other targets

    Bebermeier, S., Echterhoff, G., Bohner, G. & Hellmann, J. H., 1 Aug 2015, In: European Journal of Social Psychology. 45, 5, p. 623-640 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  22. “Dear fresher…”–how online questionnaires can improve learning and teaching statistics

    Bebermeier, S., Nussbeck, F. W. & Ontrup, G., 1 Feb 2015, In: Psychology Learning and Teaching. 14, 2, p. 147-157 11 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  23. 2014
  24. Published

    Heterogenität der Studienanfänger/innen und Nutzung von Unterstützungsmaßnahmen.

    Bebermeier, S. & Nußbeck, F. W., 2014, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 9, 5, p. 83-100

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review