Publications
- 2024
- Published
How do others think about my group? Adolescents’ meta-stereotypes about Turkish- and German-origin students’ subject-related German and general school competence
Haase, J., Höhne, E., Hannover, B., McElvany, N. & Zander, L., Apr 2024, In: Social Psychology of Education. 27, 2, p. 523-542 20 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Levels and facets of university students' stress during the COVID‐19 pandemic: Longitudinal evidence from the first two academic years in Germany and the U.S.
Höhne, E., von Keyserlingk, L., Haase, J., Arum, R. & Zander, L., 26 Feb 2024, In: Social and Personality Psychology Compass. 18, 3, e12935.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Accepted/In press
Increasing outgroup liking through empathy: the catalyzing role of background music in narrative videos of immigrant students.
Zander, L. & Haase, J., 2024, (Accepted/In press) Proceedings of the 13rd EAI International Conference: ArtsIT, Interactivity & Game Creation, New York University, Abu Dhabi, United Arab Emirates..Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2022
- Published
Entwicklung fachlicher Hilfenetzwerke unter Peers: Eine soziometrische Analyse unter besonderer Berücksichtigung des Geschlechts
Zander, L., Niemann, T., Haase, J. & Höhne, E., 17 Nov 2022, In: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. 4, 5, p. 89-118Research output: Contribution to journal › Article › Research
- Published
Instructors’ stressors, stress, and resources during remote teaching in the COVID-19 pandemic: the role of gender and professional status
Haase, J. & Zander, L., 30 Jun 2022, Impacts of COVID-19 Pandemic's Distance Learning on Students and Teachers in Schools and in Higher Education - International Perspectives. Burgsteiner, H. & Krammer, G. (eds.). Graz/Wien, p. 489-519Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- 2021
- Published
Das Konzept der „Studierfähigkeit“ im wissenschaftlichen Diskurs in Deutschland
Braun, E., Mertens, J., Böttger, J., Haase, J. & Hannover, B., 2021, Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung. Bohndick, C., Bülow-Schramm, M., Paul, D. & Reinmann, G. (eds.). p. 111–123Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Published
Wie werden in Deutschland Bewerberinnen und Bewerber um einen Studienplatz ausgewählt? Eine empirische Analyse der aktuellen Zulassungspraxis getrennt nach Fächergruppen und Hochschulen unterschiedlicher Trägerschaft
Haase, J., Braun, E., Böttger, J. & Hannover, B., 2021, In: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). 5, 2, p. 122-140Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- 2020
- Published
Growing Together: Effects of a school-based intervention promoting positive self-beliefs and social integration in recently immigrated children
Hannover, B., Kreutzmann, M., Haase, J. & Zander, L., 17 Sept 2020, In: International Journal of Psychology. 55, 5, p. 713-722 10 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Fächergruppenspezifische Zulassungsverfahren an deutschen Hochschulen: Ein systematisches Review
Haase, J., Braun, E., Böttger, J., Mertens, J. & Hannover, B., Sept 2020.Research output: Contribution to conference › Other contribution published within the context of a conference › Research
- Published
How are Applicants Selected for University Studies? Review of the Current Situation in Germany
Haase, J., Böttger, J., Braun, E., Mertens, J. & Hannover, B., Apr 2020.Research output: Contribution to conference › Poster › Research
- Published
Hochschulinterne Auswahlgespräche für die Studienplatzvergabe: Erfahrungen aus Hochschulsicht und Bewertungsdimensionen aus wissenschaftlicher Perspektive
Haase, J., Braun, E. & Hannover, B., 2020, In: Qualität in der Wissenschaft (QiW). 2020, 3, p. 63-69 7 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research
- 2019
- Published
WIRwerden: Integration von Schulkindern mit Zuwanderungs- und Fluchthintergrund: Ein Praxishandbuch für Lehrpersonen und pädagogisches Fachpersonal
Zander, L., Trölenberg, L., Haase, J., Kreutzmann, M., Oldani, M. & Hannover, B., 11 Nov 2019, 1. ed. 126 p.Research output: Book/Report › Monograph › Research
- 2018
- Published
Partizipative Kommunikation zwischen Eltern und Schule
Böttger, J., Haase, J. & Hannover, B., 2018, Öffentlichkeitsarbeit macht Schule: Ein praxisorientiertes Handbuch zur Umsetzung von PR an Schulen . Regenthal, G. & Schütte, J. (eds.). p. 55–63Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review