Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. Published

    How do others think about my group? Adolescents’ meta-stereotypes about Turkish- and German-origin students’ subject-related German and general school competence

    Haase, J., Höhne, E., Hannover, B., McElvany, N. & Zander, L., Apr 2024, In: Social Psychology of Education. 27, 2, p. 523-542 20 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    Levels and facets of university students' stress during the COVID‐19 pandemic: Longitudinal evidence from the first two academic years in Germany and the U.S.

    Höhne, E., von Keyserlingk, L., Haase, J., Arum, R. & Zander, L., 26 Feb 2024, In: Social and Personality Psychology Compass. 18, 3, e12935.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  4. Accepted/In press

    Increasing outgroup liking through empathy: the catalyzing role of background music in narrative videos of immigrant students.

    Zander, L. & Haase, J., 2024, (Accepted/In press) Proceedings of the 13rd EAI International Conference: ArtsIT, Interactivity & Game Creation, New York University, Abu Dhabi, United Arab Emirates..

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  5. 2022
  6. Published

    Entwicklung fachlicher Hilfenetzwerke unter Peers: Eine soziometrische Analyse unter besonderer Berücksichtigung des Geschlechts

    Zander, L., Niemann, T., Haase, J. & Höhne, E., 17 Nov 2022, In: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. 4, 5, p. 89-118

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  7. Published

    Instructors’ stressors, stress, and resources during remote teaching in the COVID-19 pandemic: the role of gender and professional status

    Haase, J. & Zander, L., 30 Jun 2022, Impacts of COVID-19 Pandemic's Distance Learning on Students and Teachers in Schools and in Higher Education - International Perspectives. Burgsteiner, H. & Krammer, G. (eds.). Graz/Wien, p. 489-519

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  8. 2021
  9. Published

    Das Konzept der „Studierfähigkeit“ im wissenschaftlichen Diskurs in Deutschland

    Braun, E., Mertens, J., Böttger, J., Haase, J. & Hannover, B., 2021, Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung. Bohndick, C., Bülow-Schramm, M., Paul, D. & Reinmann, G. (eds.). p. 111–123

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  10. Published

    Wie werden in Deutschland Bewerberinnen und Bewerber um einen Studienplatz ausgewählt? Eine empirische Analyse der aktuellen Zulassungspraxis getrennt nach Fächergruppen und Hochschulen unterschiedlicher Trägerschaft

    Haase, J., Braun, E., Böttger, J. & Hannover, B., 2021, In: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). 5, 2, p. 122-140

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  11. 2020
  12. Published

    Growing Together: Effects of a school-based intervention promoting positive self-beliefs and social integration in recently immigrated children

    Hannover, B., Kreutzmann, M., Haase, J. & Zander, L., 17 Sept 2020, In: International Journal of Psychology. 55, 5, p. 713-722 10 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  13. Published

    Fächergruppenspezifische Zulassungsverfahren an deutschen Hochschulen: Ein systematisches Review

    Haase, J., Braun, E., Böttger, J., Mertens, J. & Hannover, B., Sept 2020.

    Research output: Contribution to conferenceOther contribution published within the context of a conferenceResearch

  14. Published

    How are Applicants Selected for University Studies? Review of the Current Situation in Germany

    Haase, J., Böttger, J., Braun, E., Mertens, J. & Hannover, B., Apr 2020.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearch

  15. Published

    Hochschulinterne Auswahlgespräche für die Studienplatzvergabe: Erfahrungen aus Hochschulsicht und Bewertungsdimensionen aus wissenschaftlicher Perspektive

    Haase, J., Braun, E. & Hannover, B., 2020, In: Qualität in der Wissenschaft (QiW). 2020, 3, p. 63-69 7 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  16. 2019
  17. Published

    WIRwerden: Integration von Schulkindern mit Zuwanderungs- und Fluchthintergrund: Ein Praxishandbuch für Lehrpersonen und pädagogisches Fachpersonal

    Zander, L., Trölenberg, L., Haase, J., Kreutzmann, M., Oldani, M. & Hannover, B., 11 Nov 2019, 1. ed. 126 p.

    Research output: Book/ReportMonographResearch

  18. 2018
  19. Published

    Partizipative Kommunikation zwischen Eltern und Schule

    Böttger, J., Haase, J. & Hannover, B., 2018, Öffentlichkeitsarbeit macht Schule: Ein praxisorientiertes Handbuch zur Umsetzung von PR an Schulen . Regenthal, G. & Schütte, J. (eds.). p. 55–63

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review