Publications
- 2024
- Published
Tensions in digital welfare states: Three perspectives on care and control
Zakharova, I., Jarke, J. & Kaun, A., Sept 2024, In: Journal of sociology. 60, 3, p. 540-559 20 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Do Predictive Analytics Dream of Risk-Free Education? The Politics of Risk Mitigation
Zakharova, I. & Jarke, J., Mar 2024, In: Postdigital Science and Education. 6, 1, p. 32-51 20 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Care-ful data studies: or, what do we see, when we look at datafied societies through the lens of care?
Zakharova, I. & Jarke, J., 2024, In: Information, Communication & Society. 27, 4, p. 651-664 14 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research
- 2023
- Published
Researching In/Visibilities and Data Practices in Education
Zakharova, I. & Bock, A., Dec 2023, In: On Education. Journal for Research and Debate. 6, 18, p. 1-10 10 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Digitale Methoden in Bildungsforschung und Bildungspraxis: Ein Chatbot als Untersuchungsinstrument
Roeske, A., Büntemeyer, D., Zakharova, I. & Breiter, A., 2023, Datafizierung (in) der Bildung: Kritische perspektiven auf digitale Vermessung in pädagogischen Kontexten. Schiefner-Rohs, M., Hofhues, S. & Breiter, A. (eds.). Vol. 59. p. 81-101 21 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Digital ist besser!? Wie Software das Verständnis von guter Schule neu definiert
Troeger, J., Zakharova, I., Macgilchrist, F. & Jarke, J., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 93-129 37 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Pandemiebedingte Schulschließungen und die Nutzung digitaler Technologien. Welchen Einblick Twitter- und Interviewanalysen geben können
Mayer, B., Jornitz, S., Zakharova, I., Brick, Y. & Jarke, J., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 161-193 33 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Werkstattbericht: Ein Blick auf die Hinterbühne der DATAFIED Forschung
Macgilchrist, F., Bock, A., Breiter, A., Dabisch, V., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Mayer, B., Lange, A., Raabe, T., Zakharova, I. & Troeger, J., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 195-209 15 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
Zur Erfassung und Modellierung der „Hinterbühne“ von Datenflüssen: Das Beispiel Unterrichtsausfall
Jarke, J., Hartong, S., Raabe, T., Dabisch, V., Breiter, A., Lange, A. & Zakharova, I., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 61-91 31 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research