Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. Do Predictive Analytics Dream of Risk-Free Education? The Politics of Risk Mitigation

    Zakharova, I. & Jarke, J., Mar 2024, In: Postdigital Science and Education. 6, 1, p. 32-51 20 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    Care-ful data studies: or, what do we see, when we look at datafied societies through the lens of care?

    Zakharova, I. & Jarke, J., 2024, In: Information, Communication & Society. 27, 4, p. 651-664 14 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  4. E-pub ahead of print

    Tensions in digital welfare states: Three perspectives on care and control

    Zakharova, I., Jarke, J. & Kaun, A., 2024, (E-pub ahead of print) In: Journal of sociology. p. 1-20 20 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. 2023
  6. Published

    Researching In/Visibilities and Data Practices in Education

    Zakharova, I. & Bock, A., Dec 2023, In: On Education. Journal for Research and Debate. 6, 18, p. 1-10 10 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  7. Digitale Methoden in Bildungsforschung und Bildungspraxis: Ein Chatbot als Untersuchungsinstrument

    Roeske, A., Büntemeyer, D., Zakharova, I. & Breiter, A., 2023, Datafizierung (in) der Bildung: Kritische perspektiven auf digitale Vermessung in pädagogischen Kontexten. Schiefner-Rohs, M., Hofhues, S. & Breiter, A. (eds.). Vol. 59. p. 81-101 21 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  8. Digital ist besser!? Wie Software das Verständnis von guter Schule neu definiert

    Troeger, J., Zakharova, I., Macgilchrist, F. & Jarke, J., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 93-129 37 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  9. Pandemiebedingte Schulschließungen und die Nutzung digitaler Technologien. Welchen Einblick Twitter- und Interviewanalysen geben können

    Mayer, B., Jornitz, S., Zakharova, I., Brick, Y. & Jarke, J., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 161-193 33 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  10. Werkstattbericht: Ein Blick auf die Hinterbühne der DATAFIED Forschung

    Macgilchrist, F., Bock, A., Breiter, A., Dabisch, V., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Mayer, B., Lange, A., Raabe, T., Zakharova, I. & Troeger, J., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 195-209 15 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  11. Zur Erfassung und Modellierung der „Hinterbühne“ von Datenflüssen: Das Beispiel Unterrichtsausfall

    Jarke, J., Hartong, S., Raabe, T., Dabisch, V., Breiter, A., Lange, A. & Zakharova, I., 2023, Die datafizierte Schule. Bock, A., Breiter, A., Hartong, S., Jarke, J., Jornitz, S., Lange, A. & Macgilchrist, F. (eds.). p. 61-91 31 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch