Profile picture not found
View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. E-pub ahead of print

    Der Zusammenhang von emotionalen Kompetenzen und Rollenverhalten in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M., Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 11 Oct 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  3. E-pub ahead of print

    Zur Beziehung von Bullying, psychologischen Grundbedürfnissen und bedürfnisbezogener Wettbewerbsorientierung

    Drengk, C. & Börnert-Ringleb, M., 27 Sept 2024, (E-pub ahead of print) In: Zeitschrift fur Padagogische Psychologie.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  4. 2023
  5. Published

    Die Rolle von emotionalen Kompetenzen in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M. & Gabriel, T. M., May 2023. 2 p.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  6. Published

    Eine Betrachtung der Beziehung von Bullying, dem Bedürfnis nach sozialer Eingebundenheit und unterstützendem Lehrkraftverhalten

    Drengk, C. M. & Börnert-Ringleb, M., 2023, In: Empirische Sonderpädagogik. 2023, 1, p. 3-20

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  7. 2021
  8. Published
  9. 2020
  10. Published

    Examining the role of teaching design and teacher behavior in the prevention of bullying and victimization

    Drengk, C. M. & Börnert-Ringleb, M., Nov 2020.

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  11. Published

    Prävention von Bullying durch Lehrkraftverhalten und Unterrichtsgestaltung

    Drengk, C., 2020, 10 p.

    Research output: Other contributionOther publicationTransfer