Publications
- 2024
- Published
Patterns of individual learning support with focus on sign activity and communicating about it: A comparison
Wille, A. & Ott, B., 2024, CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- Published
Representation of numbers and variables in Austrian Sign Language
Angeloni, F., Wille, A. & Hausch, C., 2024, Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2023
Diagrammatic activity and communicating about it in individual learning support: Patterns and dealing with errors.
Ott, B. & Wille, A., 2023, Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- Published
Signing about elementary algebra in Austrian Sign Language: What signs of the notion of variable can represent
Angeloni, F., Wille, A. & Hausch, C., 2023, Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2022
Bimodal-bilinguale Lernumgebungen: der Satz des Pythagoras in Österreichischer Gebärdensprache
Angeloni, F. & Wille, A., 2022, In: Das Zeichen. 118Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- 2021
Sign language in light of mathematics education: An exploration within semiotic and embodiment theories of learning mathematics
Krause, C. M. & Wille, A. M., 1 Jun 2021, In: American annals of the deaf. 166, 3, p. 352-377 26 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
An analysis of diagrammatic activity and communicating about it in individual learning support
Ott, B. & Wille, A., 2021, Critical Thinking in Mathematics: Perspectives and Challenges. Maj-Tatsis, B. & Tatsis, K. (eds.). p. 45-55 11 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
A semiotic lens on learning mathematics in sign languages
Krause, C. M. & Wille, A., 2021, 14th International Congress on Mathematics Education (ICME-14). 9 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2020
Activity with Signs and Speaking About It: Exploring Students’ Mathematical Lines of Thought Regarding the Derivative
Wille, A. M., 1 Dec 2020, In: International Journal of Science and Mathematics Education. 18, 8, p. 1587-1611 25 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Mathematische Gebärden der Österreichischen Gebärdensprache aus semiotischer Sicht
Wille, A., 23 Jun 2020, Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht. p. 193-214 22 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
Semiotische Perspektiven auf das Erklären von Mathematik in Laut- und Gebärdensprache
Schreiber, C. K. & Wille, A. M., 23 Jun 2020, Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht. p. 171-192 22 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
Erklären in Laut- und Gebärdensprache: Unterschiede aus einer semiotischen Perspektive
Wille, A. & Schreiber, C., 2020, Vorträge auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. 4 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- 2019
- Published
Gebärdensprachliche Videos für Textaufgaben im Mathematikunterricht: Barrieren abbauen und Stärken gehörloser Schülerinnen und Schüler nutzen
Wille, A., Sept 2019, In: Mathematik differenziert. 2019, 3Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
Explaining geometrical concepts in sign language and in spoken language: a comparison
Wille, A. & Schreiber, C., Feb 2019, Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Jankvist, U. T., van den heuvel-Panhuizen, M. & Veldhuis, M. (eds.). Utrecht, p. 4609-4616Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review
- Published
Einsatz von Materialien zur Bruchrechnung für gehörlose Schülerinnen und Schüler im inklusiven Mathematikunterricht
Wille, A., 2019, Beiträge zum Mathematikunterricht 2019: Vorträge zur Mathematikdidaktik auf der 53. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. Frank, A., Krauss, S. & Binder, K. (eds.). Münster, p. 901-904Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research
- Published
Mit erdachten Dialogen mathematische Denkprozesse erforschen und Lernprozesse unterstützen
Wille, A. M., 2019Research output: Thesis › Habilitation treatise
- 2018
- Published
Advent, Advent im halben Land, nimm einen Spiegel in die Hand!
Wille, A., Oct 2018, (Rittel Verlag)Research output: Book/Report › Textbook › Education
- Published
Ein Kreis im Land der figurierten Zahlen
Wille, A. M., 2018Research output: Book/Report › Textbook › Education
- Published
Materialien für den Mathematikunterricht gehörloser Schülerinnen und Schüler
Wille, A. M., 2018.Research output: Contribution to conference › Paper › Research
Negotiating mathematical meaning with oneself - snapshots from imaginary dialogues on recurring decimals
Wille, A. M. & Müller-Hill, E., 2018, Nordic Research in Mathematics Education: Papers of NORMA 17. (Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning; vol. 12).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Conference contribution › Research › peer review