Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Authors

  • Christiane Gross
  • Sarah Hofmann
  • Andrea Mühlenweg
  • Anna Katharina Pikos
  • Thomas Rigotti
  • Laura Schoger

External Research Organisations

  • WifOR Institute
  • Johannes Gutenberg University Mainz
View graph of relations

Details

Translated title of the contributionTheoretical and empirical perspectives on education, health and labor market outcomes - Evidence from different disciplines
Original languageGerman
Pages (from-to)3-30
Number of pages28
JournalSozialer Fortschritt
Volume66
Issue number1
Publication statusPublished - 2017

Abstract

This study summarizes methodological approaches to analyze interactions of formal education, individual health, health behavior as well as Labor Market Outcomes. We consider contributions related to different disciplines, particularly to Economics, Sociology and Psychology. We also discuss potential data sources for future investigations. Thus, this work provides a reference point for future indepth analyses for Germany.

ASJC Scopus subject areas

Cite this

Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick. / Gross, Christiane; Hofmann, Sarah; Mühlenweg, Andrea et al.
In: Sozialer Fortschritt, Vol. 66, No. 1, 2017, p. 3-30.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Gross, C, Hofmann, S, Mühlenweg, A, Pikos, AK, Rigotti, T & Schoger, L 2017, 'Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick', Sozialer Fortschritt, vol. 66, no. 1, pp. 3-30. https://doi.org/10.3790/sfo.66.1.3
Gross, C., Hofmann, S., Mühlenweg, A., Pikos, A. K., Rigotti, T., & Schoger, L. (2017). Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick. Sozialer Fortschritt, 66(1), 3-30. https://doi.org/10.3790/sfo.66.1.3
Gross C, Hofmann S, Mühlenweg A, Pikos AK, Rigotti T, Schoger L. Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick. Sozialer Fortschritt. 2017;66(1):3-30. doi: 10.3790/sfo.66.1.3
Gross, Christiane ; Hofmann, Sarah ; Mühlenweg, Andrea et al. / Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick. In: Sozialer Fortschritt. 2017 ; Vol. 66, No. 1. pp. 3-30.
Download
@article{27a3cba5805649bcb2c85675832bc1f9,
title = "Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsf{\"a}higkeit - ein interdisziplin{\"a}rer {\"U}berblick",
abstract = "This study summarizes methodological approaches to analyze interactions of formal education, individual health, health behavior as well as Labor Market Outcomes. We consider contributions related to different disciplines, particularly to Economics, Sociology and Psychology. We also discuss potential data sources for future investigations. Thus, this work provides a reference point for future indepth analyses for Germany.",
author = "Christiane Gross and Sarah Hofmann and Andrea M{\"u}hlenweg and Pikos, {Anna Katharina} and Thomas Rigotti and Laura Schoger",
note = "Publisher Copyright: {\textcopyright} 2017 Duncker und Humblot GmbH. All rights reserved.",
year = "2017",
doi = "10.3790/sfo.66.1.3",
language = "Deutsch",
volume = "66",
pages = "3--30",
number = "1",

}

Download

TY - JOUR

T1 - Theoretische und empirische Perspektiven auf Bildung, Gesundheit und Arbeitsfähigkeit - ein interdisziplinärer Überblick

AU - Gross, Christiane

AU - Hofmann, Sarah

AU - Mühlenweg, Andrea

AU - Pikos, Anna Katharina

AU - Rigotti, Thomas

AU - Schoger, Laura

N1 - Publisher Copyright: © 2017 Duncker und Humblot GmbH. All rights reserved.

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - This study summarizes methodological approaches to analyze interactions of formal education, individual health, health behavior as well as Labor Market Outcomes. We consider contributions related to different disciplines, particularly to Economics, Sociology and Psychology. We also discuss potential data sources for future investigations. Thus, this work provides a reference point for future indepth analyses for Germany.

AB - This study summarizes methodological approaches to analyze interactions of formal education, individual health, health behavior as well as Labor Market Outcomes. We consider contributions related to different disciplines, particularly to Economics, Sociology and Psychology. We also discuss potential data sources for future investigations. Thus, this work provides a reference point for future indepth analyses for Germany.

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85048479382&partnerID=8YFLogxK

U2 - 10.3790/sfo.66.1.3

DO - 10.3790/sfo.66.1.3

M3 - Artikel

AN - SCOPUS:85048479382

VL - 66

SP - 3

EP - 30

JO - Sozialer Fortschritt

JF - Sozialer Fortschritt

SN - 0038-609X

IS - 1

ER -