Habitus - Schule - Schüler: Eine Einleitung

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Authors

  • Sven Thiersch
  • Rolf-Torsten Kramer
  • Werner Helsper

Research Organisations

External Research Organisations

  • University of Kassel
  • Martin Luther University Halle-Wittenberg
View graph of relations

Details

Original languageGerman
Title of host publicationSchülerhabitus
Subtitle of host publicationTheoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung
EditorsSven Thiersch, Rolf-Torsten Kramer, Werner Helsper
Place of PublicationWiesbaden
PublisherSpringer Verlag
Pages7-29
Number of pages23
ISBN (electronic)978-3-658-00495-8
ISBN (print)978-3-658-00494-1
Publication statusPublished - 13 Nov 2014

Publication series

NameStudien zur Schul- und Bildungsforschung
Volume50
ISSN (Print)2512-2037
ISSN (electronic)2512-2045

Cite this

Habitus - Schule - Schüler: Eine Einleitung. / Thiersch, Sven; Kramer, Rolf-Torsten; Helsper, Werner.
Schülerhabitus: Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung. ed. / Sven Thiersch; Rolf-Torsten Kramer; Werner Helsper. Wiesbaden: Springer Verlag, 2014. p. 7-29 (Studien zur Schul- und Bildungsforschung; Vol. 50).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Thiersch, S, Kramer, R-T & Helsper, W 2014, Habitus - Schule - Schüler: Eine Einleitung. in S Thiersch, R-T Kramer & W Helsper (eds), Schülerhabitus: Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung. Studien zur Schul- und Bildungsforschung, vol. 50, Springer Verlag, Wiesbaden, pp. 7-29. https://doi.org/10.1007/978-3-658-00495-8_1
Thiersch, S., Kramer, R.-T., & Helsper, W. (2014). Habitus - Schule - Schüler: Eine Einleitung. In S. Thiersch, R.-T. Kramer, & W. Helsper (Eds.), Schülerhabitus: Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung (pp. 7-29). (Studien zur Schul- und Bildungsforschung; Vol. 50). Springer Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-658-00495-8_1
Thiersch S, Kramer RT, Helsper W. Habitus - Schule - Schüler: Eine Einleitung. In Thiersch S, Kramer RT, Helsper W, editors, Schülerhabitus: Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung. Wiesbaden: Springer Verlag. 2014. p. 7-29. (Studien zur Schul- und Bildungsforschung). doi: 10.1007/978-3-658-00495-8_1
Thiersch, Sven ; Kramer, Rolf-Torsten ; Helsper, Werner. / Habitus - Schule - Schüler : Eine Einleitung. Schülerhabitus: Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung. editor / Sven Thiersch ; Rolf-Torsten Kramer ; Werner Helsper. Wiesbaden : Springer Verlag, 2014. pp. 7-29 (Studien zur Schul- und Bildungsforschung).
Download
@inbook{923c13fb5a7548a3accc45f9b3b120a4,
title = "Habitus - Schule - Sch{\"u}ler: Eine Einleitung",
author = "Sven Thiersch and Rolf-Torsten Kramer and Werner Helsper",
year = "2014",
month = nov,
day = "13",
doi = "10.1007/978-3-658-00495-8_1",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-658-00494-1",
series = "Studien zur Schul- und Bildungsforschung",
publisher = "Springer Verlag",
pages = "7--29",
editor = "Sven Thiersch and Rolf-Torsten Kramer and Werner Helsper",
booktitle = "Sch{\"u}lerhabitus",
address = "Deutschland",

}

Download

TY - CHAP

T1 - Habitus - Schule - Schüler

T2 - Eine Einleitung

AU - Thiersch, Sven

AU - Kramer, Rolf-Torsten

AU - Helsper, Werner

PY - 2014/11/13

Y1 - 2014/11/13

U2 - 10.1007/978-3-658-00495-8_1

DO - 10.1007/978-3-658-00495-8_1

M3 - Beitrag in Buch/Sammelwerk

SN - 978-3-658-00494-1

T3 - Studien zur Schul- und Bildungsforschung

SP - 7

EP - 29

BT - Schülerhabitus

A2 - Thiersch, Sven

A2 - Kramer, Rolf-Torsten

A2 - Helsper, Werner

PB - Springer Verlag

CY - Wiesbaden

ER -