Governance-Regime der Schulprofilierung

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Authors

  • Herbert Altrichter
  • Martin Heinrich
  • Katharina Soukup-Altrichter

Research Organisations

External Research Organisations

  • Johannes Kepler University of Linz (JKU)
  • Pädagogische Hochschule Oberösterreich
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Details

Original languageGerman
Title of host publicationSchulentwicklung durch Schulprofilierung?
Subtitle of host publicationZur Veränderung von Koordinationsmechanismen im Schulsyste
EditorsHerbert Altrichter, Martin Heinrich, Katharina Soukup-Altrichter
Place of PublicationWiesbaden
PublisherVS Verlag fur Sozialwissenschaften
Pages217-239
Number of pages23
ISBN (electronic)9783531928258
ISBN (print)9783531166711
Publication statusPublished - 2011

Publication series

NameEducational Governance
ISSN (Print)2512-0794
ISSN (electronic)2512-0808

Cite this

Governance-Regime der Schulprofilierung. / Altrichter, Herbert; Heinrich, Martin; Soukup-Altrichter, Katharina.
Schulentwicklung durch Schulprofilierung?: Zur Veränderung von Koordinationsmechanismen im Schulsyste. ed. / Herbert Altrichter; Martin Heinrich; Katharina Soukup-Altrichter. Wiesbaden: VS Verlag fur Sozialwissenschaften, 2011. p. 217-239 (Educational Governance).

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Altrichter, H, Heinrich, M & Soukup-Altrichter, K 2011, Governance-Regime der Schulprofilierung. in H Altrichter, M Heinrich & K Soukup-Altrichter (eds), Schulentwicklung durch Schulprofilierung?: Zur Veränderung von Koordinationsmechanismen im Schulsyste. Educational Governance, VS Verlag fur Sozialwissenschaften, Wiesbaden, pp. 217-239. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92825-8_7
Altrichter, H., Heinrich, M., & Soukup-Altrichter, K. (2011). Governance-Regime der Schulprofilierung. In H. Altrichter, M. Heinrich, & K. Soukup-Altrichter (Eds.), Schulentwicklung durch Schulprofilierung?: Zur Veränderung von Koordinationsmechanismen im Schulsyste (pp. 217-239). (Educational Governance). VS Verlag fur Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-92825-8_7
Altrichter H, Heinrich M, Soukup-Altrichter K. Governance-Regime der Schulprofilierung. In Altrichter H, Heinrich M, Soukup-Altrichter K, editors, Schulentwicklung durch Schulprofilierung?: Zur Veränderung von Koordinationsmechanismen im Schulsyste. Wiesbaden: VS Verlag fur Sozialwissenschaften. 2011. p. 217-239. (Educational Governance). doi: 10.1007/978-3-531-92825-8_7
Altrichter, Herbert ; Heinrich, Martin ; Soukup-Altrichter, Katharina. / Governance-Regime der Schulprofilierung. Schulentwicklung durch Schulprofilierung?: Zur Veränderung von Koordinationsmechanismen im Schulsyste. editor / Herbert Altrichter ; Martin Heinrich ; Katharina Soukup-Altrichter. Wiesbaden : VS Verlag fur Sozialwissenschaften, 2011. pp. 217-239 (Educational Governance).
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TY - CHAP

T1 - Governance-Regime der Schulprofilierung

AU - Altrichter, Herbert

AU - Heinrich, Martin

AU - Soukup-Altrichter, Katharina

PY - 2011

Y1 - 2011

U2 - 10.1007/978-3-531-92825-8_7

DO - 10.1007/978-3-531-92825-8_7

M3 - Beitrag in Buch/Sammelwerk

SN - 9783531166711

T3 - Educational Governance

SP - 217

EP - 239

BT - Schulentwicklung durch Schulprofilierung?

A2 - Altrichter, Herbert

A2 - Heinrich, Martin

A2 - Soukup-Altrichter, Katharina

PB - VS Verlag fur Sozialwissenschaften

CY - Wiesbaden

ER -