Details
Original language | German |
---|---|
Title of host publication | Bildung für nachhaltige Entwicklung |
Subtitle of host publication | Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz |
Editors | Andreas Eberth, Antje Goller, Julia Günther, Melissa Hanke, Verena Holz, Alexandria Krug, Katarina Rončević , Mandy Singer-Brodowski |
Place of Publication | Leverkusen |
Pages | 235-250 |
Publication status | Published - 2022 |
Publication series
Name | „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) |
---|
Sustainable Development Goals
- SDG 4 - Quality Education
- SDG 13 - Climate Action
- SDG 1 - No Poverty
- SDG 2 - Zero Hunger
- SDG 3 - Good Health and Well-being
- SDG 5 - Gender Equality
- SDG 6 - Clean Water and Sanitation
- SDG 7 - Affordable and Clean Energy
- SDG 8 - Decent Work and Economic Growth
- SDG 9 - Industry, Innovation, and Infrastructure
- SDG 10 - Reduced Inequalities
- SDG 11 - Sustainable Cities and Communities
- SDG 12 - Responsible Consumption and Production
- SDG 14 - Life Below Water
- SDG 15 - Life on Land
- SDG 16 - Peace, Justice and Strong Institutions
- SDG 17 - Partnerships for the Goals
Cite this
- Standard
- Harvard
- Apa
- Vancouver
- BibTeX
- RIS
Bildung für nachhaltige Entwicklung: Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz. ed. / Andreas Eberth; Antje Goller; Julia Günther; Melissa Hanke; Verena Holz; Alexandria Krug; Katarina Rončević ; Mandy Singer-Brodowski. Leverkusen, 2022. p. 235-250 („Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)).
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
}
TY - CHAP
T1 - Die Sustainable Development Goals aus der Perspektive Jugendlicher im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung
T2 - ein Forschungsdesign
AU - Heilen, Lydia
AU - Meyer, Christiane
AU - Eberth, Andreas
PY - 2022
Y1 - 2022
U2 - 10.2307/j.ctv2zrpd1x.15
DO - 10.2307/j.ctv2zrpd1x.15
M3 - Beitrag in Buch/Sammelwerk
T3 - „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
SP - 235
EP - 250
BT - Bildung für nachhaltige Entwicklung
A2 - Eberth, Andreas
A2 - Goller, Antje
A2 - Günther, Julia
A2 - Hanke, Melissa
A2 - Holz, Verena
A2 - Krug, Alexandria
A2 - Rončević , Katarina
A2 - Singer-Brodowski, Mandy
CY - Leverkusen
ER -