Charakterisierung des Einflusses der Topographie auf das Reibwert und Verschleißverhalten von Reibkontakten am Beispiel eines CVT-Getriebes

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Authors

  • J. N. Mach
  • S. Drechsler
  • D. Bartel
  • G. Poll
  • A. Albers

External Research Organisations

  • Karlsruhe Institute of Technology (KIT)
  • Otto-von-Guericke University Magdeburg
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Details

Translated title of the contributionCharacterization of the influence of topography on the friction coefficient and wear behavior of frictional contacts using the Continously Variable Transmissions as example
Original languageGerman
Pages (from-to)1978
Number of pages1
JournalTribologie und Schmierungstechnik
Volume61
Issue number4
Publication statusPublished - 2014

Abstract

The work focuses on the frictional contact of mechanical Continously Variable Transmissions. It shows the potential of surface optimization to increase the performance, reliability and efficiency.

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Charakterisierung des Einflusses der Topographie auf das Reibwert und Verschleißverhalten von Reibkontakten am Beispiel eines CVT-Getriebes. / Mach, J. N.; Drechsler, S.; Bartel, D. et al.
In: Tribologie und Schmierungstechnik, Vol. 61, No. 4, 2014, p. 1978.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

Mach, JN, Drechsler, S, Bartel, D, Poll, G & Albers, A 2014, 'Charakterisierung des Einflusses der Topographie auf das Reibwert und Verschleißverhalten von Reibkontakten am Beispiel eines CVT-Getriebes', Tribologie und Schmierungstechnik, vol. 61, no. 4, pp. 1978.
Mach, J. N., Drechsler, S., Bartel, D., Poll, G., & Albers, A. (2014). Charakterisierung des Einflusses der Topographie auf das Reibwert und Verschleißverhalten von Reibkontakten am Beispiel eines CVT-Getriebes. Tribologie und Schmierungstechnik, 61(4), 1978.
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TY - JOUR

T1 - Charakterisierung des Einflusses der Topographie auf das Reibwert und Verschleißverhalten von Reibkontakten am Beispiel eines CVT-Getriebes

AU - Mach, J. N.

AU - Drechsler, S.

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PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - The work focuses on the frictional contact of mechanical Continously Variable Transmissions. It shows the potential of surface optimization to increase the performance, reliability and efficiency.

AB - The work focuses on the frictional contact of mechanical Continously Variable Transmissions. It shows the potential of surface optimization to increase the performance, reliability and efficiency.

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=84911443228&partnerID=8YFLogxK

M3 - Artikel

AN - SCOPUS:84911443228

VL - 61

SP - 1978

JO - Tribologie und Schmierungstechnik

JF - Tribologie und Schmierungstechnik

SN - 0724-3472

IS - 4

ER -

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