Details
Original language | German |
---|---|
Title of host publication | Qualitatives Forschen in der Sportpädagogik: |
Subtitle of host publication | Beiträge zu einer reflexiven Methodologie |
Pages | 99-119 |
Number of pages | 20 |
ISBN (electronic) | 978-3-658-38038-0 |
Publication status | Published - 2023 |
Keywords
- Grounded Theory Methodology, biographical research, adequacy to the phenomenon, youth competitive sports, physical education teacher
Cite this
- Standard
- Harvard
- Apa
- Vancouver
- BibTeX
- RIS
Qualitatives Forschen in der Sportpädagogik: : Beiträge zu einer reflexiven Methodologie. 2023. p. 99-119.
Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
}
TY - CHAP
T1 - Biographische Forschung und Grounded Theory Methodologie: Exemplarische Reflexionen zum Prozess der Konstruktion von Forschungsgegenständen und der Folgen für method(olog)ische Entscheidungen anhand zweier Forschungsarbeiten
AU - Volkmann, Vera Ursula
AU - Tessmer, Lena
PY - 2023
Y1 - 2023
KW - Grounded Theory Methodologie
KW - Biographieforschung
KW - Gegenstandsangemessenheit
KW - Nachwuchsleistungssport
KW - Sportlehrkräfte
KW - Grounded Theory Methodology
KW - biographical research
KW - adequacy to the phenomenon
KW - youth competitive sports
KW - physical education teacher
U2 - 10.1007/978-3-658-38038-0_5
DO - 10.1007/978-3-658-38038-0_5
M3 - Beitrag in Buch/Sammelwerk
SN - 978-3-658-38037-3
SP - 99
EP - 119
BT - Qualitatives Forschen in der Sportpädagogik:
ER -