Publications
- 2025
- Accepted/In press
Rezension zu: Dederich, Markus; Seitzer, Philipp: Erfahrung, Wissen, Handlen. Zur Grundlegung der Heil- und Sonderpädagogik
Klix, J., Jan 2025, (Accepted/In press) In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. p. 55-56Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Accepted/In press
Krise der Normalbiographie – (Normal-)Biographien in der Krise
Hinrichsen, M., Kollmer, I. & Beier, F., 2025, (Accepted/In press) Krisen und Transformationen: Beiträge zum 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Sturm, T., Tervooren, A., Schmidt, M., Bärmig, S., Grunau, T., Thaler, I., Grunau, S., Ritter, M. & Wrana, D. (eds.). p. 293-304Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Accepted/In press
Sprachliche Handlungen und pragmatische Signifikanz intentionaler Verben. Soziale Konstitution von Handlungskraft in Schülerinnen-Interaktion
Briese, J. & Klix, J., 2025, (Accepted/In press) In: Kodikas / Code.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Accepted/In press
Wie kooperieren Lehramtsstudierende? Ergebnisse studentischer Tandemarbeit in einem studiengangsübergreifenden Seminar
Henkel, R. N., 2025, (Accepted/In press) Rekonstruktive Forschung im und zum Lehramtsstudium. Labede, J., Lindmeier, B. & Wernet, A. (eds.).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Accepted/In press
Zumutungen kasuistischer Lehre im Lehramtsstudium. Über einige forschungspraktische Probleme und Hemmnisse in der seminaröffentlichen Interpretation von Unterrichtsprotokollen
Kollmer, I., 2025, (Accepted/In press) Rekonstruktive Forschung im und zum Lehramtsstudium.. Labede, J., Lindmeier, B. & Wernet, A. (eds.). (Rekonstruktive Bildungsforschung).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research
- 2024
- Published
Hollywood remaking: how film remakes, sequels, and franchises shape industry and culture
Loock, K., 31 Dec 2024, Oakland, California: University of California Press.Research output: Book/Report › Monograph › Research › peer review
- Published
Employer discrimination in Bulgaria: How organizational context shapes ethnic preferences
Imdorf, C., Stoilova, R., Pohlig, M. & Katsarska, K., 11 Dec 2024, Mit Wissenschaft über Wissenschaft hinaus: Schlaglichter auf die Soziologie Albert Scherrs. Breit, H., Himmelsbach, C., Hofmann, R., Bittlingmayer, U. H. & Gerdes, J. (eds.). Wiesbaden, 25 p. (Bildung und Gesellschaft).Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Published
Parteipolitische Determinanten schulformenspezifischer Bildungsausgaben im Bundesländervergleich
Baumert, J., 9 Dec 2024, In: Politische Vierteljahresschrift (PVS). 33 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- E-pub ahead of print
Book Review: Why Presidents Fail. Political Parties and Government Survival in Latin America
Köker, P., 1 Dec 2024, (E-pub ahead of print) In: Party Politics.Research output: Contribution to journal › Book/Film/Article review in journal › Research
- Published
A daily diary study on associations between school-based ethnic discrimination and school engagement
Civitillo, S., Jugert, P., Yip, T., Lui, P. P. & Titzmann, P. F., Dec 2024, In: Social psychology of education. 27, 6, p. 3047-3072 26 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
How cooperative mindsets and course climate relate to the perceived impact of digital cooperation on learning in higher education
Jördens, K. A., Nöth, L. & Zander, L., Dec 2024, In: Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO). 55, 4, p. 589–599 11 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
What is the Replication Crisis a Crisis Of?
Feest, U., Dec 2024, In: Philosophy of science. 91, 5, p. 1361-1371 11 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- E-pub ahead of print
Burning out, fading away, and the sophomore slump: Critics’ versus fans’ ratings of music artists’ album quality over time
Webster, G. D. & Zander, L., 27 Nov 2024, (E-pub ahead of print) In: Psychology of music. 18 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Managing COVID-19 anger and anxiety: The quarantine train and the affective functions of online poetry
Pardey, H., 18 Nov 2024, The Productivity of Negative Emotions in Postcolonial Literature. p. 91-108 18 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Published
Das hannoversche Modell einer Literatur- und Mediendidaktik des Niederdeutschen - ein Konzeptentwurf für Forschung und die Weiterqualifizierung (angehender) Lehrer*innen im Raum Hannover und darüber hinaus
Herz, C. & Post, S., 17 Nov 2024, 100 Jahre Niederdeutsche Philologie: Ausgangspunkte, Entwicklungslinien, Herausforderungen: Teil 2 Aktuelle Forschungsfelder. Bieberstedt, A., Brandt, D., Ehlers, K.-H. & Schmitt, C. (eds.). 1 ed. Berlin, Vol. 2. p. 589-612 23 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- E-pub ahead of print
Bots in web survey interviews: A showcase
Höhne, J. K., Claassen, J., Shahania, S. & Broneske, D., 15 Nov 2024, (E-pub ahead of print) In: International Journal of Market Research. 10 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Simple Head Trajectory Measurement for Deep Gait Recognition
Hwang, T. & Effenberg, A. O., 15 Nov 2024, In: IEEE sensors journal. 24, 22, p. 37144-37151 8 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer review
- Published
Schulassistenz im Spannungsfeld von Inklusion und Exklusion: Perspektiven und Agency von Schüler*innen
Ehrenberg, K. & Langenhoff, J. C., 11 Nov 2024, Erfahrungen von Exklusion: Differenzsensible und diskriminierungskritische Perspektiven auf pädagogische Handlungsfelder. Hackbarth, A., Häseker, A. V., Bender, S., Boger, M.-A., Bräu, K. & Panagiotopoulou, J. A. (eds.). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, p. 171-184 13 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Contribution to book/anthology › Research › peer review
- Published
Litterae Literacy: LLM im Spiegel von Leseförderung, Literatur und kritischer Bildung
Herz, C., 8 Nov 2024.Research output: Contribution to conference › Slides to presentation › Research
- Published
Satire
Kosenina, A., 5 Nov 2024, Handbuch Literatur und Reise. Bay, H. & Beck, L. (eds.). Berlin, p. 213–216 4 p.Research output: Chapter in book/report/conference proceeding › Entry in reference work › Research › peer review