Organisation placeholder image, no image found

Faculty of Humanities

Organisational unit: Faculty

Type of address: Visitor address.
Schloßwender Straße 1
30159
Hannover
View graph of relations

Publications

  1. 2025
  2. Accepted/In press

    Rezension zu: Dederich, Markus; Seitzer, Philipp: Erfahrung, Wissen, Handlen. Zur Grundlegung der Heil- und Sonderpädagogik

    Klix, J., Jan 2025, (Accepted/In press) In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. p. 55-56

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Accepted/In press

    Krise der Normalbiographie – (Normal-)Biographien in der Krise

    Hinrichsen, M., Kollmer, I. & Beier, F., 2025, (Accepted/In press) Krisen und Transformationen: Beiträge zum 29. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Sturm, T., Tervooren, A., Schmidt, M., Bärmig, S., Grunau, T., Thaler, I., Grunau, S., Ritter, M. & Wrana, D. (eds.). p. 293-304

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  4. Accepted/In press

    Sprachliche Handlungen und pragmatische Signifikanz intentionaler Verben. Soziale Konstitution von Handlungskraft in Schülerinnen-Interaktion

    Briese, J. & Klix, J., 2025, (Accepted/In press) In: Kodikas / Code.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. Accepted/In press

    Wie kooperieren Lehramtsstudierende? Ergebnisse studentischer Tandemarbeit in einem studiengangsübergreifenden Seminar

    Henkel, R. N., 2025, (Accepted/In press) Rekonstruktive Forschung im und zum Lehramtsstudium. Labede, J., Lindmeier, B. & Wernet, A. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  6. Accepted/In press

    Zumutungen kasuistischer Lehre im Lehramtsstudium. Über einige forschungspraktische Probleme und Hemmnisse in der seminaröffentlichen Interpretation von Unterrichtsprotokollen

    Kollmer, I., 2025, (Accepted/In press) Rekonstruktive Forschung im und zum Lehramtsstudium.. Labede, J., Lindmeier, B. & Wernet, A. (eds.). (Rekonstruktive Bildungsforschung).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  7. 2024
  8. Published

    Hollywood remaking: how film remakes, sequels, and franchises shape industry and culture

    Loock, K., 31 Dec 2024, Oakland, California: University of California Press.

    Research output: Book/ReportMonographResearchpeer review

  9. Published

    Employer discrimination in Bulgaria: How organizational context shapes ethnic preferences

    Imdorf, C., Stoilova, R., Pohlig, M. & Katsarska, K., 11 Dec 2024, Mit Wissenschaft über Wissenschaft hinaus: Schlaglichter auf die Soziologie Albert Scherrs. Breit, H., Himmelsbach, C., Hofmann, R., Bittlingmayer, U. H. & Gerdes, J. (eds.). Wiesbaden, 25 p. (Bildung und Gesellschaft).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  10. Published

    Parteipolitische Determinanten schulformenspezifischer Bildungsausgaben im Bundesländervergleich

    Baumert, J., 9 Dec 2024, In: Politische Vierteljahresschrift (PVS). 33 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  11. E-pub ahead of print

    Book Review: Why Presidents Fail. Political Parties and Government Survival in Latin America

    Köker, P., 1 Dec 2024, (E-pub ahead of print) In: Party Politics.

    Research output: Contribution to journalBook/Film/Article review in journalResearch

  12. Published

    A daily diary study on associations between school-based ethnic discrimination and school engagement

    Civitillo, S., Jugert, P., Yip, T., Lui, P. P. & Titzmann, P. F., Dec 2024, In: Social psychology of education. 27, 6, p. 3047-3072 26 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  13. Published

    How cooperative mindsets and course climate relate to the perceived impact of digital cooperation on learning in higher education

    Jördens, K. A., Nöth, L. & Zander, L., Dec 2024, In: Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO). 55, 4, p. 589–599 11 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  14. Published

    What is the Replication Crisis a Crisis Of?

    Feest, U., Dec 2024, In: Philosophy of science. 91, 5, p. 1361-1371 11 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  15. E-pub ahead of print

    Burning out, fading away, and the sophomore slump: Critics’ versus fans’ ratings of music artists’ album quality over time

    Webster, G. D. & Zander, L., 27 Nov 2024, (E-pub ahead of print) In: Psychology of music. 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  16. Published

    Managing COVID-19 anger and anxiety: The quarantine train and the affective functions of online poetry

    Pardey, H., 18 Nov 2024, The Productivity of Negative Emotions in Postcolonial Literature. p. 91-108 18 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  17. Published

    Das hannoversche Modell einer Literatur- und Mediendidaktik des Niederdeutschen - ein Konzeptentwurf für Forschung und die Weiterqualifizierung (angehender) Lehrer*innen im Raum Hannover und darüber hinaus

    Herz, C. & Post, S., 17 Nov 2024, 100 Jahre Niederdeutsche Philologie: Ausgangspunkte, Entwicklungslinien, Herausforderungen: Teil 2 Aktuelle Forschungsfelder. Bieberstedt, A., Brandt, D., Ehlers, K.-H. & Schmitt, C. (eds.). 1 ed. Berlin, Vol. 2. p. 589-612 23 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  18. E-pub ahead of print

    Bots in web survey interviews: A showcase

    Höhne, J. K., Claassen, J., Shahania, S. & Broneske, D., 15 Nov 2024, (E-pub ahead of print) In: International Journal of Market Research. 10 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  19. Published

    Simple Head Trajectory Measurement for Deep Gait Recognition

    Hwang, T. & Effenberg, A. O., 15 Nov 2024, In: IEEE sensors journal. 24, 22, p. 37144-37151 8 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  20. Published

    Schulassistenz im Spannungsfeld von Inklusion und Exklusion: Perspektiven und Agency von Schüler*innen

    Ehrenberg, K. & Langenhoff, J. C., 11 Nov 2024, Erfahrungen von Exklusion: Differenzsensible und diskriminierungskritische Perspektiven auf pädagogische Handlungsfelder. Hackbarth, A., Häseker, A. V., Bender, S., Boger, M.-A., Bräu, K. & Panagiotopoulou, J. A. (eds.). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, p. 171-184 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  21. Published

    Litterae Literacy: LLM im Spiegel von Leseförderung, Literatur und kritischer Bildung

    Herz, C., 8 Nov 2024.

    Research output: Contribution to conferenceSlides to presentationResearch

  22. Published

    Satire

    Kosenina, A., 5 Nov 2024, Handbuch Literatur und Reise. Bay, H. & Beck, L. (eds.). Berlin, p. 213–216 4 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingEntry in reference workResearchpeer review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...483 Next