Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js
Image/logo of the organisation entitled  Institute of Education for Special Needs

Institute of Education for Special Needs

Organisational unit: Institute

Type of address: Visitor addres
Schloßwender Str. 1
30159
Hannover
1 - 20 out of 1,627Page size: 20

Publications

  1. 2025

  2. Published

    Stress and anxiety in schools: A multilevel analysis of individual and class-level effects of achievement and competitiveness

    Becker, S. & Börnert-Ringleb, M., 24 Jan 2025, In: Frontiers in Education. 9, 1519161.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    Rezension zu: Dederich, Markus; Seitzer, Philipp: Erfahrung, Wissen, Handlen. Zur Grundlegung der Heil- und Sonderpädagogik

    Klix, J., 6 Jan 2025, In: Gemeinsam leben: Zeitschrift für Inklusion. 2025, 1, p. 55-56

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  4. Published

    Der Weg ist das Ziel: Einsatzmöglichkeiten der Methode des Philosophierens am Beispiel eines Hochschulseminars im Fach Sachunterricht

    Junge, A. & Schmidt, F. A., 2025, In: Herausforderung Lehrer*innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ). 8, 1, 18 p.

    Research output: Contribution to journalArticleTransferpeer review

  5. Published

    Die LeibnizLernlandschaft: Diversität und Digitalität (L2D2): Ein Ort für eine interdisziplinäre, strukturübergreifende inklusive Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover

    Bruckermann, T., Neugebauer, T., Schanze, S., Schomaker, C. & Werning, R., 2025, Atlas der Hochschullernwerkstätten: Ein (un-)vollständiges Kompendium. Stadler-Altmann, U., Herrmann, F., Kihm, P. & Schulte-Buskase, A. (eds.). Bad Heilbrunn, p. 342-353 (Lernen und Studieren in Lernwerkstätten).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransferpeer review

  6. Published

    Lernen an und mit unbekannten Biografien - Perspektiven aus Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft im Kontext der Lehrer*innenbildung

    Junge, A., Miller, O., Veith, S. I. & Weddehage, K., 2025, Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! : Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit . p. 281 - 293

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionTransferpeer review

  7. Published
  8. Published

    Raising Questions on Exclusion and (Missing) Representation in Teacher Education

    Potthast, I., Arndt, A., Beck, A., Johnson, C., Lindmeier, B. & Wessel-Powell, C., 2025, Erfahrungen von Exklusion: Differenzsensible und diskriminierungskritische Perspektiven auf pädagogische Handlungsfelder. Hackbarth, A., Häseker, A. V., Bender, S., Boger, M.-A., Bräu, K. & Panagiotopoulou, J. A. (eds.). Verlag Barbara Budrich, p. 211-224 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  9. Accepted/In press
  10. Accepted/In press

    Wer darf sprechen und wer wird gehört? Interdisziplinäre Perspektiven auf Sprachfähigkeit und Partizipation marginalisierter Gruppen

    Schröter-Brickwedde, A. S., Konz, B., Lindmeier, C., Rohde-Abuba, C. & Lindmeier, B., 2025, (Accepted/In press) Sonderpädagogik – intra- und interdisziplinär!? . Brandenburg, J., Kuhl, J., Kunina-Habenicht, O., Mörike, F., Gerken, J. & Weigelt, S. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  11. Accepted/In press

    Wie kooperieren Lehramtsstudierende? Ergebnisse studentischer Tandemarbeit in einem studiengangsübergreifenden Seminar

    Henkel, R. N., 2025, (Accepted/In press) Rekonstruktive Forschung im und zum Lehramtsstudium. Labede, J., Lindmeier, B. & Wernet, A. (eds.).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  12. 2024

  13. Published

    Schulassistenz im Spannungsfeld von Inklusion und Exklusion: Perspektiven und Agency von Schüler*innen

    Ehrenberg, K. & Langenhoff, J. C., 11 Nov 2024, Erfahrungen von Exklusion: Differenzsensible und diskriminierungskritische Perspektiven auf pädagogische Handlungsfelder. Hackbarth, A., Häseker, A. V., Bender, S., Boger, M.-A., Bräu, K. & Panagiotopoulou, J. A. (eds.). Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, p. 171-184 13 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  14. Published

    Bildungsgerechtigkeit für Schüler:innen mit Lernschwierigkeiten im Unterricht

    Schröter-Brickwedde, A. S. & Schnepel, S., 15 Oct 2024, In: Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik. 30, 7

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  15. E-pub ahead of print

    Der Zusammenhang von emotionalen Kompetenzen und Rollenverhalten in Bullyingprozessen

    Drengk, C. M., Gabriel, T. & Börnert-Ringleb, M., 11 Oct 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  16. Published

    On the added value of considering effects of generic and subject-specific instructional quality on students’ achievements: an exploratory study on the example of implementing formative assessment in mathematics education

    Besser, M., Hagena, M. & Kleickmann, T., Oct 2024, In: ZDM - Mathematics Education. 56, 5, p. 815–830 16 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  17. Published
  18. E-pub ahead of print
  19. Published

    Macht-Wissensbeziehungen und retrospektive Raumdarstellungen in Erzählungen von Diagnosegesprächen

    Potthast, I., 19 Sept 2024, Macht und Wissen: kritische Reflexionen im Kontext von Inklusion und Exklusion. Goldbach, A., Langner, A., Mannewitz, K., Schuppener, S. & Leonhardt, N. (eds.). Bad Heilbrunn, p. 311-321 11 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  20. Published

    Target-Group Based Public Relations for the Collaborative Research Center 871

    Schomaker, C., Friege, G., Gilge, P. & Seume, J. R., 12 Sept 2024, Regeneration of Complex Capital Goods : Contributions to the Final Symposium of the Collaborative Research Center 871. Seume, J. R., Denkena, B. & Gilge, P. (eds.). 1. ed. p. 467-488

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  21. E-pub ahead of print

    Methodological implications of a theoretical textbook analysis of Pedagogy for intellectual disabilites (PID)

    Klix, J., 11 Sept 2024, (E-pub ahead of print).

    Research output: Contribution to conferencePosterResearchpeer review

  22. Published

    Bildungsbezogener Transfer: Die Leibniz School of Education in einer Schlüsselrolle

    Bruckermann, T. & Schomaker, C., 2 Sept 2024, Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, 2024, 3/4, p. 48-50.

    Research output: Contribution to specialist publicationContribution in non-scientific journalCommunication

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...82 Next