Organisation placeholder image, no image found

German Department

Organisational unit: Institute

Type of address: Visitor address.
Königsworther Platz 1
30167
Hannover
View graph of relations

Activities

  1. 2024
  2. University of Bologna

    Post, S. (Visiting researcher)

    14 Oct 202418 Oct 2024

    Activity: Visiting an external institutionVisiting an external academic institution

  3. Ergebnisse von Derivation? Partizipiale Adjektive konstruktionsgrammatisch betrachtet

    Lieboldt, S. S. F. (Speaker)

    5 Sept 2024

    Activity: Talk or presentationTalk with previous peer review process

  4. Genderstereotype in Kinderbüchern - wie Sprache in Kinderliteratur Stereotype und Rollenbilder prägt am Beispiel von "Conni"

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    1 Sept 20241 Dec 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  5. Pippi Langstrumpf - eine Revolution für stereotypische Geschlechterrollen? Eine korpuslinguistische Analyse des Werkes Pippi Langstrumpf von Astrid Lindgren

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    1 Sept 20241 Dec 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  6. Konstruktion von muslimischen Männern auf Breitbart

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    25 Jul 202425 Oct 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  7. Der Einfluss von Italianismen und Anglizismen auf die deutsche Sprache. Eine korpuslinguistische Analyse der Verwendung italienischer und englischer Lehnwörter

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    22 Jul 202422 Oct 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  8. Potenziale KI-gestützter Tools für den Schreibunterricht

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    28 May 202428 Jul 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  9. Mehrsprachigkeit in einer pluralen Gesellschaft

    Binanzer, A. (Participant), Guarda, M. (Organiser) & Wisthaler, V. (Organiser)

    22 May 202424 May 2024

    Activity: Participating in or organising an eventOrganising a conference/workshop etc.Research

  10. "Kriege sind einfacher als Töchter" Eine genderlinguistische Untersuchung sprachlichen Rollenverhaltens weiblicher Figuren am Beispiel von Arya und Sansa Stark aus der Fantasy-Serie Game of Thrones (2011-2019)

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    6 May 20246 Jul 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  11. Egoismus und Einfühlungsvermögen - eine linguistische Analyse von Streitgesprächen am Beispiel von The Big Bang Theory

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    25 Apr 202425 Jun 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  12. 24. Norddeutsches Linguistisches Kolloquium (NLK)

    Hagemeier, C. (Organiser), Frühauf, F. (Organiser), Politt, K. C. (Organiser), Seifert, H. (Organiser), Zhorzholiani-Metz, K. (Organiser) & Linck, S. (Organiser)

    21 Mar 202422 Mar 2024

    Activity: Participating in or organising an eventOrganising a conference/workshop etc.Research

  13. 2023
  14. GAL Research School "Quasi-experimentelle Interventionsforschung in der Sprachdidaktik"

    Hagemeier, C. (Organiser), Michel, A. (Organiser), Krukenberg, J. (Organiser) & Linck, S. (Organiser)

    8 Dec 202310 Dec 2023

    Activity: Participating in or organising an eventOrganising a conference/workshop etc.Research

  15. Märchen in der Primarstufe: Analyse von Schreibprodukten im Hinblick auf Textprozeduren

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    Dec 2023Jan 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of other academic qualification work

  16. Eine kontrastive Analyse der Verwendungen des englischen Modalverbs CAN und des deutschen Modalverbs KÖNNEN

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    3 Nov 20233 Apr 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of master's thesis

  17. University of Bologna

    Post, S. (Visiting researcher)

    16 Oct 202322 Oct 2023

    Activity: Visiting an external institutionVisiting an external academic institution

  18. Ghent University

    Politt, K. C. (Visiting researcher)

    25 Sept 202324 Dec 2023

    Activity: Visiting an external institutionVisiting an external academic institution

  19. N ist okay mit N vs. N ist fein mit N: Ein Vergleich zweier Konstruktionen

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    12 Sept 202316 Feb 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of master's thesis

  20. Geschlechtsspezifischer Sprachgebrauch in Messenger-Kommunikation am Beispiel von MoCoDa 2

    Lieboldt, S. S. F. (Examiner)

    1 Sept 20231 Feb 2024

    Activity: Supervision of theses and other academic qualification workSupervision of master's thesis

  21. Delicate woman and scraggy men - Implicit stereotype marking through attribution

    Lieboldt, S. S. F. (Speaker) & Politt, K. C. (Speaker)

    7 Aug 2023

    Activity: Talk or presentationTalk with previous peer review process

Previous 1 2 3 4 Next