Organisation placeholder image, no image found

Abteilung Physikdidaktik

Organisational unit: Section/Division

Type of address: Visitor address.
Welfengarten 1A
30167
Hannover
View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. E-pub ahead of print

    Perspektiven von Grundschulkindern auf das physikalische Phänomen Schall: Eine phänomenografische Studie

    Veith, S. I., 2024, (E-pub ahead of print) Hannover.

    Research output: Book/ReportMonographResearch

  3. 2023
  4. Published

    Die Ausbreitung von Schall aus der Perspektive von Grundschulkindern: eine phänomenographische Studie

    Veith, S. I., Dec 2023, In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 29, 1, 6.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. Published

    What’s the Matter with Sound? How Primary School Students Perceive the Nature of Sound

    Veith, S. I., Oct 2023, In: Research in science education. 53, 5, p. 919-934 16 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  6. Published

    Ungeliebt, aber notwendig: Im Physikunterricht Versuchsprotokolle verfassen lernen

    Schindler, M., Friege, G. & Barth, M., 19 Jul 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 195/196, p. 20-24 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  7. Published

    Videodokumentierte Hausaufgaben nutzen

    Friege, G. & Döring, L., 19 Jul 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 195/196, p. 72-76 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  8. Published

    Multi-fair Capacitated Students-Topics Grouping Problem

    Quy, T. L., Friege, G. & Ntoutsi, E., 27 May 2023, Proceedings of the 27th Pacific-Asia Conference on Knowledge Discovery and Data Mining (PAKDD 2023). Kashima, H., Ide, T. & Peng, W-C. (eds.). p. 507–519 13 p. (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics); vol. 13935 LNCS).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  9. Published

    A review of clustering models in educational data science towards fairness-aware learning

    Quy, T. L., Friege, G. & Ntoutsi, E., 30 Apr 2023, Educational Data Science: Essentials, Approaches, and Tendencies. Big Data Management. Singapore, p. 43-94

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

  10. Published

    Die kosmische Entfernungsleiter: Aufgaben zur Messung der Abstände zu Planeten, Sternen und Galaxien

    Brockmann-Behnsen, D., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 23-28 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  11. Published

    Neue Welten in unendlichen Weiten

    Brockmann-Behnsen, D., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 2-6 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  12. Published

    Problemlösen lernen: Wissenszentrierte Aufgaben mit astrophysikalischen Fragestellungen

    Friege, G., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 37-42 5 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  13. Published

    Sterne sortieren leicht gemacht: Unterrichtsideen zur Arbeit mit dem Hertzsprung-Russell-Diagramm

    Brockmann-Behnsen, D., 26 Apr 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 194, p. 29-32 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  14. Published

    Akustik: weit mehr als Lärm und Musik

    Friege, G., Schomaker, C. & Veith, S. I., 22 Feb 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 193, p. 2-7 6 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  15. Published

    „Das ist Magie!“: Ein Low-Cost-Modellexperiment zum induktiven Hören als Beitrag zum Public Understanding of Science

    Friege, G., Stütz, E., Strehlau, J., Schomaker, C. & Janssen, S., 22 Feb 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 193, p. 28-31 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  16. Published

    Der (voll-)parametrische Equalizer. Experimente und Aufgaben mit einem Gerät aus der Tontechnik

    Scheer, S., 22 Feb 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 193, p. 42-44 3 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  17. Published

    Geräuschdesign: vom Kartoffelchip zur Autotür

    Friege, G., Feb 2023, In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik. 2023, 193, p. 38-41 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearch

  18. Published

    Evaluation of group fairness measures in student performance prediction problems

    Quy, T. L., Nguyen, T. H., Friege, G. & Ntoutsi, E., 31 Jan 2023, Machine Learning and Principles and Practice of Knowledge Discovery in Databases: International Workshops of ECML PKDD 2022, Grenoble, France, September 19–23, 2022, Proceedings, Part I. Koprinska, I., Mignone, P., Guidotti, R., Jaroszewicz, S., Fröning, H., Gullo, F., Ferreira, P. M., Roqueiro, D., Ceddia, G., Nowaczyk, S., Gama, J., Ribeiro, R., Gavaldà, R., Masciari, E., Ras, Z., Ritacco, E., Naretto, F., Theissler, A., Biecek, P., Verbeke, W., Schiele, G., Pernkopf, F., Blott, M., Bordino, I., Danesi, I. L., Ponti, G., Severini, L., Appice, A., Andresini, G., Medeiros, I., Graça, G., Cooper, L., Ghazaleh, N., Richiardi, J., Saldana, D., Sechidis, K., Canakoglu, A., Pido, S., Pinoli, P., Bifet, A. & Pashami, S. (eds.). Cham: Springer Nature, p. 119-136 18 p. (Communications in Computer and Information Science; vol. 1752 CCIS).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  19. Published

    Astrophysik

    Brockmann-Behnsen, D., 2023, Physik SII: Gesamtband Gymnasium. Bader, F. & Dorn, F. (eds.). Braunschweig: Westermann Schulbuchverlag GmbH, p. 432-447 17 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

  20. Published

    Concept maps for formative assessment: Creation and implementation of an automatic and intelligent evaluation method

    Bleckmann, T. & Friege, G., 2023, In: Knowledge Management & E-Learning. 15, 3, p. 433-447 15 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  21. Published

    Elektrizitätslehre

    Friege, G., 2023, Physik SII: Gesamtband Gymnasium. Bader, F. & Dorn, F. (eds.). Braunschweig: Westermann Schulbuchverlag GmbH

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyTransfer

  22. Published

    Physik / Chemie 5/6

    Margit, E., Friege, G., Haag, G., Löffler, P., Mandler, J., Müller, R. & Tschirschky, K., 2023, 2023 ed. Westermann Schulbuchverlag GmbH. 166 p.

    Research output: Book/ReportTextbookTransfer

Previous 1 2 3 Next