Projects
Physics Learning in Distance Instruction
Scholz, R. & Weßnigk, S.
1 Aug 2021 → 31 Jul 2022
Project: Research
SoMeCliCS: Social Media and Climate Change: Usage, Literacies, and Interventions from the Perspective of Science Education
Büssing, A. G., Kremer, K. H., Nehring, A., Friege, G., Nejdl, W., Marenzi, I. & Lenzer, S.
1 Jul 2021 → 30 Jun 2024
Project: Research
DQ-mat: Collaborative Research Centre 1227/2, sub-project Ö: Outreach and public relations
Rasel, E. M., Schmidt, P. O. & Weßnigk, S.
1 Jul 2020 → 30 Jun 2024
Project: Other
LernMINT: Datengestützter Unterricht in den MINT-Fächern
Friege, G., Ewerth, R., Nehring, A., Schanze, S., Dannemann, S., Hochmuth, R., Fahl, S. & Ntoutsi, E.
1 Jan 2020 → 31 Oct 2025
Project: Research
Leibniz-Prinzip: "Moderne Lernformate – digital, reflexiv, didaktisch strukturiert"; Handlungsfeld 2 im Verbundprojekt "Förderung von Reflektierter Handlungsfähigkeit als einer entscheidenden, berufsbiographisch zu entwickelnden Schlüsselkompetenz für langfristig erfolgreiches Lehrerhandeln"
Schanze, S., Papenbrock, J., Becker, T., Hochmuth, R., Friege, G., Weßnigk, S., Lindmeier, B., Bonorden, M., Khellaf, S., Pätzold, F., Schaber, M. & von der Heide, R. M.
1 Jan 2019 → 31 Dec 2023
Project: Research
Physics instruction based on core concepts: Cumulatively building competence in physics using the energy concept
Weßnigk, S. & Scholz, R.
1 Feb 2018 → 30 Sept 2022
Project: Transfer
DQ-mat: Collaborative Research Centre 1227/1, sub-project Ö: Outreach and public relations
Weßnigk, S.
1 Jul 2016 → 30 Jun 2020
Project: Other
Collaborative project: Theoria cum praxi. Förderung von Reflektierter Handlungsfähigkeit als Leibniz-Prinzip der Lehrerbildung; sub-project 3: Didaktisch strukturierte Fachwissenschaft
Schanze, S. & Friege, G.
1 Jul 2015 → 31 Dec 2018
Project: Research