Organisation placeholder image, no image found

Abteilung Mathematikdidaktik

Organisational unit: Section/Division

View graph of relations

Publications

  1. 2024
  2. Published

    Experts’ intuitive mathematical discourses about integration in complex analysis

    Hanke, E., Dec 2024, In: ZDM - Mathematics Education. 56, 7, p. 1403-1416 14 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  3. Published

    About the Use of QA-Maps in the Development of Lesson Plans by Student Teachers

    Hochmuth, R. & Peters, J., 23 Jul 2024, Trends in Mathematics. Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, p. 283-291 9 p. (Trends in Mathematics; vol. 16).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  4. E-pub ahead of print

    On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics – transferring the idea of average to complex path integrals

    Hanke, E., 7 Feb 2024, (E-pub ahead of print) In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  5. Published

    Brückenvorlesungen und semesterbegleitende Maßnahmen

    Büdenbender-Kuklinski, C., Hochmuth, R., Liebendörfer, M. & Ruge, J., 2024, Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebniss. Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M. & Schaper, N. (eds.). p. 367-394

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  6. Published

    Creating the De | Informed Citizen

    Ruge, J., Khellaf, S. & Hochmuth, R., 2024, In: Philosophy of Mathematics Education Journal. 2024, 41, 26 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  7. Published

    Da ist Emil erstmal selber! Wie Bewegungschoreografien eine strukturelle Rahmung geben

    Schöneberger, J., von Mansberg, A. & Günther, L. M., 2024, In: Schultheater. Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel. 2024, 56, p. 32 – 35 4 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  8. Accepted/In press

    Die Ikonizität der Gebärden über Variablen unter dem Einsetzungsaspekt.

    Angeloni, F., 2024, (Accepted/In press) Beiträge zum Mathematikunterricht 2024.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearch

  9. E-pub ahead of print

    Inquiry in mathematics: studying a professional development measure for university lecturers

    Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R. & Peters, J., 2024, (E-pub ahead of print) In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  10. Published

    Patterns of individual learning support with focus on sign activity and communicating about it: A comparison

    Wille, A. & Ott, B., 2024, CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  11. Published

    Representation of numbers and variables in Austrian Sign Language

    Angeloni, F., Wille, A. & Hausch, C., 2024, Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference contributionResearchpeer review

  12. Accepted/In press

    Signing about variables and equations

    Angeloni, F. & Hausch, C., 2024, (Accepted/In press) STEMSiL. STEM methodologies in Sign Languages..

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  13. Published

    Von Haltung, Positionierung und Transformation. Zum Bildungsgehalt von Rollenarbeit in theaterpädagogischen Prozessen

    Günther, L. M., 2024, In: Fokus Schultheater. 2024

    Research output: Contribution to journalEssay in journalResearchpeer review

  14. 2023
  15. Published

    Vier Seiten einer Medaille. Welche Rolle spielt das Fach bei der Verzahnung und Vernetzung von Fachdidaktik und Fachwissenschaft?

    Callies, M., Hanke, E., Klee, A., Knipping, C., Quentel, N., Schansker, D. & Schröder, H., 3 Mar 2023, In: heiEDUCATION JOURNAL. 9, 26 p.

    Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

  16. Published

    Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik

    Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J. & Schürmann, M., 21 Feb 2023, Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M. & Schaper, N. (eds.). p. 33-65

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  17. Published

    Modifying Exercises in Mathematics Service Courses for Engineers Based on Subject-Specific Analyses of Engineering Mathematical Practices

    Peters, J., 2 Jan 2023, Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education: New Directions.. Biehler, R., Liebendörfer, M., Gueudet, G., Rasmussen, C. & Winsløw, C. (eds.). Cham, p. 581 - 601 (Advances in Mathematics Education).

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  18. Published

    Bildungsaufgaben im frühen Mathematiklehramtsstudium: Subjektwissenschaftliche Rekonstruktion von Möglichkeitsräumen

    Khellaf, S. & Hochmuth, R., 2023, Reflexiv Handlungsfähig: Entwicklungslinien und Ergebnisse der Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover . p. 89-106

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  19. Published

    Calculus at the school to university transition: early stages of a structuralist perspective in real analysis

    Laukert, L., Hausberger, T. & Hochmuth, R., 2023, Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). 8 p.

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  20. Published

    Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase

    Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J. & Schürmann, M., 2023, Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M. & Schaper, N. (eds.). p. 3-31

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

  21. Published

    Engineering mathematics: Reflections on the dialectics of in and for

    Peters, J. & Hochmuth, R., 2023, Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). Drijvers, P., Csapodi, C., Palmér, H., Gosztonyi, K. & Kónya, E. (eds.). p. 2489 - 2490

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingConference abstractResearchpeer review

  22. Published

    Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen

    Schürmann, M., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., Schaper, N., Biehler, R. & Hochmuth, R., 2023, Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. p. 67-113

    Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

Previous 1 2 3 4 5 Next