Publikationen
- 2024
- Veröffentlicht
Experts’ intuitive mathematical discourses about integration in complex analysis
Hanke, E., Dez. 2024, in: ZDM - Mathematics Education. 56, 7, S. 1403-1416 14 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics – transferring the idea of average to complex path integrals
Hanke, E., 7 Feb. 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
How many differentiable functions are there? A reflection on functional thinking and the Baire category theorem as a component of mathematical horizon content knowledge for prospective teachers
Hanke, E. & Hochmuth, R., 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024). González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). S. 125-134Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Potenziale von stoffdidaktischen Analysen in der Hochschulmathematikdidaktik
Feudel, F. & Hanke, E., 2024, Beiträge zum Mathematikunterricht 2024. S. 85 88 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Veröffentlicht
TWG1: Teaching and learning of analysis and calculus
Hanke, E. & Martínez-Planell, R., 2024, Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024). González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). S. 59 63 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Veröffentlicht
Üben ... bitte produktiv! Aufgabenstellungen kreativ entwickeln
Hanke, E., 2024, in: Mathematik 5-10. 2024, 69, S. 60 63 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Transfer
- 2023
- Veröffentlicht
Vier Seiten einer Medaille. Welche Rolle spielt das Fach bei der Verzahnung und Vernetzung von Fachdidaktik und Fachwissenschaft?
Callies, M., Hanke, E., Klee, A., Knipping, C., Quentel, N., Schansker, D. & Schröder, H., 3 März 2023, in: heiEDUCATION JOURNAL. 9, 26 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Reflecting from the start: curriculum design to foster continuous reflective practice in mathematics pre-service teacher education
Schäfer, I. & Hanke, E., 2023, CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education. S. 4189-4196Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- 2022
Aspects and images of complex path integrals: An epistemological analysis and a reconstruction of experts' interpretations of integration in complex analysis
Hanke, E., 4 Nov. 2022Publikation: Qualifikations-/Studienabschlussarbeit › Dissertation
Aspects of complex path integrals
Hanke, E., 2022, Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
Aspekte und Vorstellungen vom komplexen Wegintegral
Hanke, E., 2022, Beiträge zum Mathematikunterricht 2022.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
Das Y-Modell im Bereich der fachlichen Lehrerbildung in Mathematik
Schäfer, I. & Hanke, E., 2022, Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung: Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen. Halverscheid, S., Kersten, I. & Schmidt-Thieme, B. (Hrsg.). Wiesbaden, S. 369-383 (Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
TWG2: Teaching and learning of analysis and calculus
Hanke, E. & Martínez-Planell, R., 2022, INDRUM 2022 PROCEEDINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Trigueros, M., Barquero, B., Hochmuth, R. & Peters, J. (Hrsg.). S. 139-143 (International network for didactic research in university mathematics).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- Veröffentlicht
Vertical coherence in the teaching of integrals? An example from complex analysis
Hanke, E., 2022, INDRUM 2022 PROCEEDINGS: Fourth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. Trigueros, M., Barquero, B., Hochmuth, R. & Peters, J. (Hrsg.). S. 164-173 (International network for didactic research in university mathematics).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung
- 2021
Reducing fragmentation in university pre-service teacher education: Conditions and strategies
Hanke, E., Hehner, S. & Bikner-Ahsbahs, A., 3 Nov. 2021, in: EDeR. Educational Design Research. 39.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review