Details
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Seiten (von - bis) | 6-27 |
Seitenumfang | 22 |
Fachzeitschrift | Die Unternehmung |
Jahrgang | 76 |
Ausgabenummer | 1 |
Publikationsstatus | Veröffentlicht - 2022 |
Abstract
gen und Herausforderungen der digitalen Transformation der Kun-
denberatung im Finanzdienstleistungssektor durch die Implemen-
tierung neuer technologischer Lösungen sowie die Auswirkungen
auf Beratungsarbeit. Aufbauend auf Erkenntnissen aus Fallstudien
in zwei Finanzdienstleistungsunternehmen und unter Verwendung
des Technology-Organization-Environment (TOE) Frameworks als
theoretischen Rahmen, identifizieren wir 13 Faktoren, die bei der
Einführung technologischer Innovationen die Beratungsarbeit beein-
flussen. Darüber hinaus leiten wir Implikationen aus den identifi-
zierten Einflussfaktoren für Finanzdienstleistungsunternehmen ab.
Insgesamt erweitern unsere Ergebnisse und Erkenntnisse das wissen-
schaftliche Wissen und Verständnis über die Chancen und Heraus-
forderungen bei der Einführung von technologischen Innovationen in der Finanzberatung. Praktiker können unsere Ergebnisse und Er-
kenntnisse als Orientierung für zukünftige Implementierungen von
technischen Lösungen in der Finanzberatung nutzen.
Zitieren
- Standard
- Harvard
- Apa
- Vancouver
- BibTex
- RIS
in: Die Unternehmung, Jahrgang 76, Nr. 1, 2022, S. 6-27.
Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
}
TY - JOUR
T1 - Influences of Digital Innovations on Advisory Work in the Financial Services Sector
AU - Eden, Theresa
AU - Werth, Oliver
AU - Rodriguez Cardona, Davinia
AU - Schwarzbach, Christoph
AU - Breitner, Michael H.
AU - Graf von der Schulenburg, Johann-Matthias
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - We explore the background, changes, and challenges of thedigital transformation of customer advisory in the financial servicessector resulting from the implementation of new technological solu-tions. In addition, we examine the effects of the adoption of digitalinnovations on advisory work. Building on insights drawn from amultiple case analysis within two financial services providers andusing the Technology-Organization-Environment (TOE) frameworkas the theoretical basis, our study identifies 13 factors that influenceadvisory work when technological innovations are introduced. Weprovide implications for financial services providers with regard to theidentified influencing factors. Our results and findings expand theacademic knowledge and understanding of the chances and challengesin the context of introducing technological innovations for financialadvisory. Practitioners can use our insights for future implementationsof technical solutions supporting advisory work.
AB - We explore the background, changes, and challenges of thedigital transformation of customer advisory in the financial servicessector resulting from the implementation of new technological solu-tions. In addition, we examine the effects of the adoption of digitalinnovations on advisory work. Building on insights drawn from amultiple case analysis within two financial services providers andusing the Technology-Organization-Environment (TOE) frameworkas the theoretical basis, our study identifies 13 factors that influenceadvisory work when technological innovations are introduced. Weprovide implications for financial services providers with regard to theidentified influencing factors. Our results and findings expand theacademic knowledge and understanding of the chances and challengesin the context of introducing technological innovations for financialadvisory. Practitioners can use our insights for future implementationsof technical solutions supporting advisory work.
U2 - 10.5771/0042-059x-2022-1-6
DO - 10.5771/0042-059x-2022-1-6
M3 - Article
VL - 76
SP - 6
EP - 27
JO - Die Unternehmung
JF - Die Unternehmung
SN - 0042-059X
IS - 1
ER -