Global Redesign: Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Autorschaft

  • Max Reinecke
  • Ludger Overmeyer
  • Rouven Nickel
  • Anna M. Schwibode

Externe Organisationen

  • Institut für integrierte Produktion Hannover (IPH) gGmbH
Forschungs-netzwerk anzeigen

Details

Titel in ÜbersetzungGlobal redesign - A method for globalization-related product structuring
OriginalspracheDeutsch
Seiten (von - bis)655-658
Seitenumfang4
FachzeitschriftZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb
Jahrgang102
Ausgabenummer10
PublikationsstatusVeröffentlicht - Okt. 2007

Abstract

Due to global competition many enterprises need to transform products and production processes. Competing requirements and a variety of design concepts thereby generate a complex decision area. The method of Global Redesign allows a multidimensional evaluation of this complex decision area. With the goal of a strategically favorable allocation of work contents within a global production network enhancement capabilities are determined, products are redesigned and design alternatives are benchmarked.

ASJC Scopus Sachgebiete

Zitieren

Global Redesign: Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung. / Reinecke, Max; Overmeyer, Ludger; Nickel, Rouven et al.
in: ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, Jahrgang 102, Nr. 10, 10.2007, S. 655-658.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Reinecke, M, Overmeyer, L, Nickel, R & Schwibode, AM 2007, 'Global Redesign: Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung', ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, Jg. 102, Nr. 10, S. 655-658. https://doi.org/10.3139/104.101199
Reinecke, M., Overmeyer, L., Nickel, R., & Schwibode, A. M. (2007). Global Redesign: Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung. ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, 102(10), 655-658. https://doi.org/10.3139/104.101199
Reinecke M, Overmeyer L, Nickel R, Schwibode AM. Global Redesign: Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung. ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb. 2007 Okt;102(10):655-658. doi: 10.3139/104.101199
Reinecke, Max ; Overmeyer, Ludger ; Nickel, Rouven et al. / Global Redesign : Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung. in: ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb. 2007 ; Jahrgang 102, Nr. 10. S. 655-658.
Download
@article{8c2f54fd4b9547dd842e23e1f138dbab,
title = "Global Redesign: Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung",
abstract = "Due to global competition many enterprises need to transform products and production processes. Competing requirements and a variety of design concepts thereby generate a complex decision area. The method of Global Redesign allows a multidimensional evaluation of this complex decision area. With the goal of a strategically favorable allocation of work contents within a global production network enhancement capabilities are determined, products are redesigned and design alternatives are benchmarked.",
author = "Max Reinecke and Ludger Overmeyer and Rouven Nickel and Schwibode, {Anna M.}",
year = "2007",
month = oct,
doi = "10.3139/104.101199",
language = "Deutsch",
volume = "102",
pages = "655--658",
number = "10",

}

Download

TY - JOUR

T1 - Global Redesign

T2 - Eine Methode zur Globalisierungsgerechten Produktgestaltung

AU - Reinecke, Max

AU - Overmeyer, Ludger

AU - Nickel, Rouven

AU - Schwibode, Anna M.

PY - 2007/10

Y1 - 2007/10

N2 - Due to global competition many enterprises need to transform products and production processes. Competing requirements and a variety of design concepts thereby generate a complex decision area. The method of Global Redesign allows a multidimensional evaluation of this complex decision area. With the goal of a strategically favorable allocation of work contents within a global production network enhancement capabilities are determined, products are redesigned and design alternatives are benchmarked.

AB - Due to global competition many enterprises need to transform products and production processes. Competing requirements and a variety of design concepts thereby generate a complex decision area. The method of Global Redesign allows a multidimensional evaluation of this complex decision area. With the goal of a strategically favorable allocation of work contents within a global production network enhancement capabilities are determined, products are redesigned and design alternatives are benchmarked.

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=38149077430&partnerID=8YFLogxK

U2 - 10.3139/104.101199

DO - 10.3139/104.101199

M3 - Artikel

AN - SCOPUS:38149077430

VL - 102

SP - 655

EP - 658

JO - ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb

JF - ZWF Zeitschrift fuer Wirtschaftlichen Fabrikbetrieb

SN - 0947-0085

IS - 10

ER -