Publikationen
- 2024
- Veröffentlicht
Relationship quality in student-teacher-dyads: Comparing student and teacher determinants in multicultural classrooms
Paizan, M. A., Benbow, A. E. F. & Titzmann, P. F., Juli 2024, in: International Journal of Intercultural Relations. 101, 13 S., 102006.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
A daily diary study on associations between school-based ethnic discrimination and school engagement
Civitillo, S., Jugert, P., Yip, T., Lui, P. P. & Titzmann, P. F., 16 Mai 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: Social psychology of education. 26 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
Embracing the hidden potential: The contribution of majority world research to developmental science
Baiden, P., Zheng, Y., Nguyen, A. J., Espinosa-Hernandez, G., Magis-Weinberg, L. & Titzmann, P. F., 16 Mai 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: Journal of research on adolescence. 5 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Meinungsbeitrag › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
A direct functional measure of text quality: Did the reader understand?
Grabowski, J. & Mathiebe, M., Apr. 2024, in: Written Communication. 41, 2, S. 203-229 27 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
Values and National Identification in Minority and Majority Youth: Longitudinal Multi-Study Findings
Benish-Weisman, M., Daniel, E., Elizarov, E., Sverdlik, N. & Titzmann, P. F., 14 März 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: Journal of youth and adolescence. 17 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
Eye movements as a tool to investigate exemplar retrieval in judgments
Rosner, A., Brändli, F. & von Helversen, B., 26 Feb. 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: Judgment and Decision Making. 19, S. 1-29 29 S., e8.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Global temporal typing patterns in foreign language writing: exploring language proficiency through recurrence quantification analysis (RQA)
Haake, L., Wallot, S., Tschense, M. & Grabowski, J., Feb. 2024, in: Reading and writing. 37, 2, S. 385-417 33 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)
Perspectives of Researchers Engaging in Majority World Research to Promote Diverse and Global Psychological Science
Raval, V. V., Baiden, P., Espinosa-Hernandez, G., Magis-Weinberg, L., Nguyen, A. J., Titzmann, P. F. & Zheng, Y., 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: American psychologist. 79, 3, S. 352–367 16 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Towards a Resolution of Ethnic Comparative Research with Minority and Majority Adolescents
Paizan, M., 2024, 138 S.Publikation: Qualifikations-/Studienabschlussarbeit › Dissertation
- 2023
- Veröffentlicht
Acculturation Timing among Newcomer and more Experienced Immigrant Youth: The Role of Language Use in Ethnic Friendship Homophily
Titzmann, P. F., Aumann, L. & Lee, R. M., Nov. 2023, in: Journal of youth and adolescence. 52, 11, S. 2357-2369 13 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Zusammenhänge von Stressbelastung und Coping mit Stresssymptomen und Lebenszufriedenheit: ein personenzentrierter Ansatz bei Studierenden
Bebermeier, S., Ostenkötter, N., Austerschmidt, K. L. & Teuber, Z., 9 Okt. 2023, in: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). 2, S. 113-130 18 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Validierung der deutschsprachigen Versionen der Generic Scale of Phubbing (GSP) und der Generic Scale of Being Phubbed (GSBP)
Bebermeier, S. & Haaß, V., 2 Juni 2023, in: MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. S. 157-180 24 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Forschungsparadigmen
Billmann-Mahecha, E., 2023, Handbuch Friedenspsychologie. Cohrs, C., Knab, N. & Sommer, G. (Hrsg.). 22 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Lokalisierung im Internet. Erhebung und Evaluierung kultureller Marker im Vergleich zwischen Deutschland und China
Adam, S., 2023, Hannover. 253 S.Publikation: Qualifikations-/Studienabschlussarbeit › Dissertation
- VeröffentlichtNullPointerException
- Veröffentlicht
Socialization
Titzmann, P., Paizan, M. & Aumann, L., 2023, Encyclopedia of Adolescence, Second Edition. Juang, L. (Hrsg.). 14 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Sozialisation
Billmann-Mahecha, E., 2023, Kulturpsychologie: Eine Einführung. Wolfradt, U., Allolio-Näcke, L. & Ruppel, P. S. (Hrsg.). S. 309-317 9 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung
- Veröffentlicht
What’s in a Gaze, What’s in a Face? The Direct Gaze Effect Can Be Modulated by Emotion Expression
Pittig, R., van der Wel, R. P. R. D., Welsh, T. N. & Böckler, A., 2023, in: EMOTION. 23, 2, S. 400-411 12 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2022
- Veröffentlicht
Der Begriff des Schreibprozesses: Mögliche Impulse
Weinzierl, C., 4 Nov. 2022, Reflexive Schreibwissenschaft: Disziplinäre und praktische Perspektiven. Haacke-Werron, S., Karsten, A. & Scharlau, I. (Hrsg.). S. 169-174 6 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
When eyes beat lips: speaker gaze affects audiovisual integration in the McGurk illusion
Wahn, B., Schmitz, L., Kingstone, A. & Böckler-Raettig, A., Sept. 2022, in: Psychological research. 86, 6, S. 1930-1943 14 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review