Publikationen
- 2023
- Veröffentlicht
A model of endogenous targeting in duopoly
Siemering, C., Sept. 2023, in: Information economics and policy. 64, 10 S., 101047.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2022
- Veröffentlicht
Advertisement-financed credit ratings
Hoppe-Wewetzer, H. & Siemering, C., Jan. 2022, in: Journal of Economics and Finance. 46, 1, S. 188-206 19 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2021
- Veröffentlicht
The economics of dishonest insurance companies
Siemering, C., März 2021, in: GENEVA Risk and Insurance Review. 46, 1Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2020
- Veröffentlicht
Zweifelhafte Evaluationen von Maßnahmen zur Eindämmung der COVID-19-Pandemie: Eine kritische Diskussion am Beispiel der Thesen Stefan Homburgs
Siemering, C., 22 Juni 2020, in: ORDO. 71, 1, S. 329-346Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Corporate venture capital and the nature of innovation
Maxin, H., 2020, in: Economics of Innovation and New Technology. 29, 1, S. 1-30 30 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2019
- Veröffentlicht
Multiple prizes in research tournaments
Hoppe-Wewetzer, H. & Wagener, A., Feb. 2019, in: Economics letters. 175, S. 118-120 3 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Three essays on the economic analysis of venture capital and startups
Maxin, H., 2019, Hannover.Publikation: Qualifikations-/Studienabschlussarbeit › Dissertation
- 2011
- Veröffentlicht
Coarse matching with incomplete information
Hoppe, H. C., Moldovanu, B. & Ozdenoren, E., Mai 2011, in: Economic theory. 47, 1, S. 75-104 30 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2009
- Veröffentlicht
The theory of assortative matching based on costly signals
Hoppe, H. C., Moldovanu, B. & Sela, A., 2009, in: Review of Economic Studies. 76, 1, S. 253-281 29 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- 2008
- Veröffentlicht
Price competition in markets with customer testing: The captive customer effect
Hoppe, H. C. & Lehmann-Grube, U., Juni 2008, in: Economic theory. 35, 3, S. 497-521 25 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review