Publikationen
- 2024
- Veröffentlicht
Hollywood remaking: how film remakes, sequels, and franchises shape industry and culture
Loock, K., 31 Dez. 2024, Oakland, California: University of California Press.Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Monografie › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Editing a scholarly journal: Studentisches Publizieren als Seminarinhalt
Köker, P., Loock, K. & Brinker, F., 30 Mai 2024Publikation: Nicht-textuelle Medien › Webpublikation oder Website › Transfer
- Veröffentlicht
Methodological observations concerning word rankings and z-score refinements
Ilsemann, H., Apr. 2024, in: Digital Scholarship in the Humanities. 39, 1, S. 185-190 6 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Running late: The Silent Serial, the Clihanger, and the Exigencies of Time, 1914–1920
Mayer, R., 22 Feb. 2024, The Oxford Handbook of Silent Cinema. Oxford University Press, S. 618-638 20 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Angenommen/Im Druck
Fachwissenschaft grenzenlos? Interdisziplinäre Lehre zur Stärkung des Praxisbezugs im Lehramtsstudium des Englischen am Beispiel eines digital-gestützten Workshops in der Englischen Sprachwissenschaft
Hohaus, P. & Heeren, J., 2024, (Angenommen/Im Druck) Medien-Räume: Eröffnen – Gestalten – Vermitteln. Noller, J., Beitz-Radzio, C., Sontheimer, S., Westerholz, S., Förg, M., Johst, S. E. & Kugelmann, D. (Hrsg.).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- 2023
- Veröffentlicht
Differenz und Diversität im Lehramtsstudium: Sprache – Gender – Race
Beck, A., Binanzer, A., Hagemeier, C., Schafferschik, A., Seifert, H. & Zhorzholiani-Metz, K., Dez. 2023, Reflexiv handlungsfähig: Entwicklungslinien und Ergebnisse der Lehrkräftebildung an der Leibniz Universität Hannover.. Gillen, J., Labede, J., Lindmeier, B., Müller, K., Nehring, A. & Schanze, S. (Hrsg.). S. 39–55Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung
- Veröffentlicht
poetic parties and casual correlations: The little review and form
Mayer, R., Dez. 2023, in: Journal of Modern Periodical Studies. 13, 2, S. 205-225 21 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
R Stylo and the authorship determination of Henry V
Ilsemann, H., Dez. 2023, in: Digital Scholarship in the Humanities. 38, 4, S. 1577-1581 5 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Middlebrow 2.0 and the digital affect: online reading communities of the new Nigerian novel
Pardey, H., 3 Nov. 2023, Liverpool. 232 S. (Postcolonialism across the disciplines; Band 30)Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Monografie › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Mehrsprachigkeit(en) verbinden: Lernziele und Anwendungsbeispiele für eine heterogenitätssensible Lehrkräftebildung
Binanzer, A., Blell, G., Oldendörp, J. K. & Seifert, H., 29 Aug. 2023, in: Herausforderung Lehrer*innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion (HLZ). 6, 1, S. 235–251Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
. . . Making movie generations: On the cultural work of hollywood remaking
Loock, K., 1 Aug. 2023, What Film Is Good For: On the Values of Spectatorship. University of California Press, S. 249-260 12 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Chorus Girl Modernity: Of Salamanders and Periodical Culture
Mayer, R., 10 März 2023, in: Modernism/Modernity. 7, 3, 20 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Affective Polarisation: Social Inequality in the UK after Austerity, Brexit and COVID-19
Gohrisch, J. (Hrsg.) & Stedman, G. (Hrsg.), 2023, Bristol. 248 S.Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Introduction
Gohrisch, J. & Stedman, G., 2023, Affective Polarisation: Social Inequality in the UK after Austerity, Brexit and COVID-19. Gohrisch, J. & Stedman, G. (Hrsg.). S. 1-10 10 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Middlebrow 2.0 and the digital affect: online reading communities of the new Nigerian novel
Pardey, H., 2023, Hannover. 232 S.Publikation: Qualifikations-/Studienabschlussarbeit › Dissertation
- Veröffentlicht
Modern Chivalry’s Colonialism
Brasch, I., 2023, in: Early American Studies. 21, 4, S. 600-628 29 S.Publikation: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Quo Vadis Teacher Education? Towards a Multi-Dimensional Approach to Educational Innovations in the Light of Pedagogical, Technological and Societal Changes
Hohaus, P. & Heeren, J., 2023, The Future of Teacher Education: Innovations across Pedagogies, Technologies and Societies. Hohaus, P. & Heeren, J-F. (Hrsg.). Brill Academic Publishers, S. 1-14 (Advances in Innovation Education; Band 7).Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
Racialised Affective Polarisation in the UK
Gohrisch, J., 2023, Affective Polarisation: Social Inequality in the UK after Austerity, Brexit and COVID-19. Gohrisch, J. & Stedman, G. (Hrsg.). S. 125-141 16 S.Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Beitrag in Buch/Sammelwerk › Forschung › Peer-Review
- Angenommen/Im Druck
Reflecting on the power of native speaker norms: Evidence from an Under-Graduate Seminar for Prospective Teachers of English
Hohaus, P., 2023, (Angenommen/Im Druck) Proceedings to Conference “Language and Power, March 22-24, 2023".Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Aufsatz in Konferenzband › Forschung › Peer-Review
- Veröffentlicht
The Future of Teacher Education: Innovations across Pedagogies, Technologies and Societies
Hohaus, P. & Heeren, J. (Hrsg.), 2023, Leiden: Brill Academic Publishers. 386 S. (Advances in Innovation Education; Band 7)Publikation: Buch/Bericht/Sammelwerk/Konferenzband › Sammelwerk › Forschung › Peer-Review