Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js
Platzhalterbild der Organisationseinheit

Abteilung Mathematikdidaktik

Organisation: Abteilung/Lehrgebiet

Publikationen

  1. 2025

  2. Angenommen/Im Druck

    Crisis-driven transformation in tertiary mathematics – A case study connecting TTE and ATD

    Günther, L. M., Peters, J. & Hochmuth, R., 2025, (Angenommen/Im Druck) Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14).

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  3. 2024

  4. Veröffentlicht

    Experts’ intuitive mathematical discourses about integration in complex analysis

    Hanke, E., Dez. 2024, in: ZDM - Mathematics Education. 56, 7, S. 1403-1416 14 S.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  5. Veröffentlicht

    About the Use of QA-Maps in the Development of Lesson Plans by Student Teachers

    Hochmuth, R. & Peters, J., 23 Juli 2024, Trends in Mathematics. Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, S. 283-291 9 S. (Trends in Mathematics; Band 16).

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

  6. Veröffentlicht

    Structuralist praxeologies in the perspective of Klein: the case of connectedness in analysis

    Hausberger, T. & Hochmuth, R., 10 Juni 2024, Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024). Gonzalez-Martin, S., Gueudet, G. & Florensa, I. (Hrsg.). S. 135 - 144 (Proceedings of the International network for didactic research in university mathematics).

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  7. Veröffentlicht

    TWG1: Teaching and learning of analysis and calculus

    Hanke, E. & Martínez-Planell, R., 10 Juni 2024, Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024). González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). S. 59-63 5 S. (Proceedings International network for didactic research in university mathematics).

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschung

  8. Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)

    On using a core idea to foster the transition to advanced mathematics – transferring the idea of average to complex path integrals

    Hanke, E., 7 Feb. 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  9. Angenommen/Im Druck

    Boxes and matches as a model for introducing variables in a sign language- oriented mathematics class

    Angeloni, F., Wille, A. M. & Hausch, C., 2024, (Angenommen/Im Druck) Fourteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14).

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

  10. Veröffentlicht

    Brückenvorlesungen und semesterbegleitende Maßnahmen

    Büdenbender-Kuklinski, C., Hochmuth, R., Liebendörfer, M. & Ruge, J., 2024, Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen: Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebniss. Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M. & Schaper, N. (Hrsg.). S. 367-394

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

  11. Veröffentlicht

    Creating the De | Informed Citizen

    Ruge, J., Khellaf, S. & Hochmuth, R., 2024, in: Philosophy of Mathematics Education Journal. 2024, 41, 26 S.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  12. Veröffentlicht

    Die Ikonizität der Gebärden über Variablen unter dem Einsetzungsaspekt.

    Angeloni, F., 2024, Beiträge zum Mathematikunterricht 2024: 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. Ebers, P., Rösken, F., Barzel, B., Büchter, A., Schacht, F. & Scherer, P. (Hrsg.). S. 541-544

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschung

  13. Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)

    How many differentiable functions are there? A reflection on functional thinking and the Baire category theorem as a component of mathematical horizon content knowledge for prospective teachers

    Hanke, E. & Hochmuth, R., 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024). González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). S. 125-134

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  14. Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)

    Inquiry in mathematics: studying a professional development measure for university lecturers

    Gómez-Chacón, I. M., Hochmuth, R. & Peters, J., 2024, (Elektronisch veröffentlicht (E-Pub)) in: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  15. Veröffentlicht

    Ontologies in engineering mathematics research

    Peters, J., Hoppe, A., Ewerth, R. & Hochmuth, R., 2024, INDRUM2024 Proceedings: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). Barcelona, S. 535-536

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAbstract in KonferenzbandForschungPeer-Review

  16. Veröffentlicht

    Patterns of individual learning support with focus on sign activity and communicating about it: A comparison

    Wille, A. & Ott, B., 2024, CERME 13: proceedings of the thirteenth congress of the European Society for Research in Mathematic Education.

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  17. Veröffentlicht

    Potenziale von stoffdidaktischen Analysen in der Hochschulmathematikdidaktik

    Feudel, F. & Hanke, E., 2024, Beiträge zum Mathematikunterricht 2024. S. 85 88 S.

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschung

  18. Veröffentlicht

    Representation of numbers and variables in Austrian Sign Language

    Angeloni, F., Wille, A. & Hausch, C., 2024, Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13). 9 S.

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  19. Veröffentlicht

    Sensitising teacher students for institutional obstacles in analysing content for lesson planning: Preliminary analysis of an intervention project

    Hochmuth, R. & Peters, J., 2024, INDRUM2024 Proceedings: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. González-Martín, A. S., Gueudet, G., Florensa, I. & Lombard, N. (Hrsg.). Barcelona, S. 609-618 (Proceedings (INDRUM)).

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  20. Angenommen/Im Druck

    Signing about variables and equations

    Angeloni, F. & Hausch, C., 2024, (Angenommen/Im Druck) STEMSiL. STEM methodologies in Sign Languages..

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

  21. Veröffentlicht

    Transitions and crisis in mathematical enculturation

    Günther, L. M., 2024, INDRUM2024 PROCEEDINGS: Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics. S. 909-910

    Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandAufsatz in KonferenzbandForschungPeer-Review

  22. Veröffentlicht

    Üben ... bitte produktiv! Aufgabenstellungen kreativ entwickeln

    Hanke, E., 2024, in: Mathematik 5-10. 2024, 69, S. 60-63

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelTransfer

Vorherige 1 2 3 4 5 Nächste