Loading [MathJax]/extensions/tex2jax.js

Education Sciences

Publikationen

  1. 2025

  2. Veröffentlicht

    Linguistic and Communicative Diversity in Inclusive Settings: Effects, Challenges, and Opportunities

    Stitzinger, U., 27 Jan. 2025, in: Education Sciences. 15, 2, 16 S., 157.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  3. 2022

  4. Extern

    Plant Identification in the 21st Century: What Possibilities Do Modern Identification Keys Offer for Biology Lessons?

    Finger, A., Groß, J. & Zabel, J., 23 Nov. 2022, in: Education Sciences. 12, 12, 849.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  5. Veröffentlicht

    Evidence-Based Optimization of Classroom Teaching Units Using 3D Printers for Designing Model: From the 2D Picture to the 3D Flower Model

    Bonorden, M. & Papenbrock, J., 19 Nov. 2022, in: Education Sciences. 12, 11, 831.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  6. Veröffentlicht

    Regional and Ethnic Disparities of School‐to‐Work Transitions in Bulgaria

    Imdorf, C., Ilieva‐trichkova, P., Stoilova, R., Boyadjieva, P. & Gerganov, A., Apr. 2022, in: Education Sciences. 12, 4, 233.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  7. Veröffentlicht

    Access to Baccalaureate School in Switzerland: Regional Variance of Institutional Conditions and Its Consequences for Educational Inequalities

    Leemann, R. J., Brändli, A. P. & Imdorf, C., März 2022, in: Education Sciences. 12, 3, 213.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  8. Veröffentlicht

    Scientific Reasoning in Science Education: From Global Measures to Fine-Grained Descriptions of Students’ Competencies

    Krell, M., Vorholzer, A. & Nehring, A., 30 Jan. 2022, in: Education Sciences. 12, 2, 97.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftEditorial in FachzeitschriftForschungPeer-Review

  9. 2021

  10. Veröffentlicht

    The Framework DiKoLAN (Digital Competencies for Teaching in Science Education) as Basis for the Self-Assessment Tool DiKoLAN-Grid

    von Kotzebue, L., Meier, M., Finger, A., Kremser, E., Huwer, J., Thoms, L., Becker, S., Bruckermann, T. & Thyssen, C., 30 Nov. 2021, in: Education Sciences. 11, 12, 23 S., 775.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  11. Extern

    Professional knowledge and self-efficacy expectations of pre-service teachers regarding scientific reasoning and diagnostics

    Hilfert-Rüppel, D., Meier, M., Horn, D. & Höner, K., Okt. 2021, in: Education Sciences. 11, 10, S. 629 629.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  12. Veröffentlicht
  13. Veröffentlicht

    Universal Design for Learning: The More, the Better?

    Roski, M., Walkowiak, M. & Nehring, A., 1 Apr. 2021, in: Education Sciences. 11, 4, 164.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  14. 2020

  15. Extern

    Bringing Out-of-School Learning into the Classroom: Self- versus Peer-Monitoring of Learning Behaviour

    Larsen, Y. C., Groß, J. & Bogner, F. X., 16 Okt. 2020, in: Education Sciences. 10, 10, S. 1-18 18 S., 284.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  16. Extern

    Content-Based and Cognitive-Linguistic Analysis of Cell Membrane Biology: Educational Reconstruction of Scientific Conceptions

    Johann, L., Groß, J., Messig, D. & Rusk, F., 28 Mai 2020, in: Education Sciences. 10, 6, S. 151 151.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  17. 2019

  18. Extern

    Advantages and Disadvantages of Modeling Beliefs by Single Item and Scale Models in the Context of the Theory of Planned Behavior

    Heuckmann, B., Hammann, M. & Asshoff, R., Dez. 2019, in: Education Sciences. 9, 4, 268.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  19. Veröffentlicht

    The mystery method reconsidered - A tool for assessing systems thinking in education for sustainable development

    Benninghaus, J. C., Mühling, A., Kremer, K. & Sprenger, S., Dez. 2019, in: Education Sciences. 9, 4, S. 1 - 15 15 S., 260.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  20. Veröffentlicht

    Organising Levels of Organisation for Biology Education: A Systematic Review of Literature

    Schneeweiß, N. & Gropengießer, H., Sept. 2019, in: Education Sciences. 9, 3, 207.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  21. 2018

  22. Extern

    Assessment of Competencies in Scientific Inquiry Through the Application of Rasch Measurement Techniques

    Arnold, J. C., Boone, W. J., Kremer, K. & Mayer, J., Dez. 2018, in: Education Sciences. 8, 4, S. 1 - 20 20 S., 184.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  23. Extern

    Learning opportunities in biology teacher education contribute to understanding of nature of science

    Bruckermann, T., Ochsen, F. & Mahler, D., Sept. 2018, in: Education Sciences. 8, 3, S. 1-18 18 S., 103.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

  24. Extern

    Understanding Plant Nutrition—The Genesis of Students’ Conceptions and the Implications for Teaching Photosynthesis

    Messig, D. & Groß, J., 30 Aug. 2018, in: Education Sciences. 8, 3, S. 132 132.

    Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review